Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 28.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Tiltakozó üzenet Antall József Miniszterelnök Úrhoz Illés Zoltán környezetvédelmi helyettes államtitkár elbocsátása okán

"Szemben más, a mai napig hivatalban lévő minisztériumi tisztségviselőkkel, a vízlépcső ügyében mindvégig következetesen az ökológiai érdekeket képviselte. "
Amerika Hangja, Világhíradó:

Amerikai vélemények a magyar sajtóról

" Az elmúlt negyedévben a lap egy negyedmillió dollár - igen, jól hallották: dollár - haszonnal zárt. A konkurrens lapok újságírói kicsit irígykedve kénytelenek megállapítani, hogy mindez azért van, mert kétségtelen, hogy az új szerkesztőségnek sikerült egy kitűnő újságot csinálni az évtizedekig pártos unalomba borult, olvashatatlan betűtömegből. Amióta a Népszabadság megszakította kapcsolatait a volt kormánypárttal, és elkezdte az új, rámenős, kicsit amerikai ízűen agresszív, de érdekes és mindennel foglalkozó stílusát, azóta azt mondhatnánk, hogy a lap tárgyilagosan jelenti a jobbközépen fekvő kormányzat és a liberális ellenzék valamennyi megmozdulását. "

Sztrájkfenyegetés a BKV-nál

1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.


Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető
Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés
után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is
megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha
követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás
figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos
időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban
abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek
erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte
a sztrájkbizottság tagjait is.

    Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az
szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati
bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál.
(MTI)



1990. január 4., csütörtök 19:57


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD