|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A mai nap:
A szlovén helyzet
"A szlovén függetlenségi törekvések érthetők. Ha meggondoljuk,
hogy a köztársaság történelme, szokásai, hagyományai alapján
lényegesen jobban kötődik például Ausztriához, mint Jugoszlávia déli
részeihez. A lakosság létszáma 1,9 millió, ami kevesebb, mint az
összlakosság 10 százaléka. Mégis Szlovénia adja az ország
össznemzeti termelésének egyötödét, az exportból pedig még
jelentősebb arányban, egynegyed részben veszi ki részét.
Szlovéniában kezdődtek meg elsőként a piacgazdaság bevezetését célzó
reformok és itt - a többi köztársaságnál - jóval hamarabb léptek a
privatizálás útjára. Itt zajlottak le az első szabad választások is,
45 évi kommunista uralom után áprilisban.
"
|
|
|
|
|
|
|
Hungária-villamos koncepció
|
1990. december 17. - Sajtótájékoztatón ismertették és
mutatták be hétfőn a főváros közlekedése számára jelentősnek
ígérkező Hungária-villamos koncepcióját, amelyet a Ganz-Hunslet
Részvénytársaság megbízásából a Trend Építőipari és Környezetvédelmi
KFT készítette el.
A sajtótájékoztatón utaltak arra, hogy a főváros sugaras-gyűrűs úthálózatát a millennium idején alakították ki, a tradicionális szerkezet a második világháború után azonban torzult, mert a város fejlesztése elsősorban a sugarak - Váci út, Kerepesi út - mentén történt, és az összekötő elemek kialakítása elmaradt. Így alakult ki az a lehetetlen helyzet, hogy például Újpestről Erzsébetre jószerivel csak a belvároson keresztül lehet eljutni, fölöslegesen terhelve a belvárost, indokolatlan üzemanyagfelhasználást és környezetszennyezést okozva.
A Hungária-villamos vonala a Hungária körútat is magában foglaló külső, harmadik körút hosszában, majd Csepelen át Sasadig, a Naprózsa utcáig épülne ki a koncepció szerint. Ezzel közvetlen és gyors tömegközlekedési kapcsolat létesülne a III., XIII., XIV., X., IX., XXI. és XI. kerületek között. Ugyancsak közvetlen kapcsolatot jelent majd valamennyi metróvonalhoz, valamint a Ferencvárosi és a Kelenföldi pályaudvarhoz. A csepeli kapcsolat jelentőségét növeli, hogy a tervezett Budapest-Bécs Világkiállítás helyszíne is itt lenne.
A harmadik körút Óbudától a Thököly útig már kiépült, és jelenleg is tart a Thököly út és a Kerepesi út közötti szakasz kiépítése. A tervező szerint a beruházás, a jelenleg kevésbé értékes telkek értéknövekedéséből önfinanszírozó módon megoldható, s az előzetes becslések szerint 18-20 milliárd forintból kivitelezhető. Amennyiben a fővárosi és a kerületi önkormányzatok a koncepciót jóváhagyják részvénytársasági formában legkésőbb 1994. december 31-ig kiépítenék a Hungária-villamos vonalát. (MTI)
1990. december 17., hétfő 16:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|