Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 23.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Karácsonyi hangulatkép

" A magyarok már nem azok, akik voltak, akik mindenre csak legyintenek és azt mondják majd csak lesz valahogy. Nem, erre a valahogyra fel kell készülni, amennyire csak lehet. Biztosítani a jövőt, amely minden lesz, csak fényes nem. Nos az idei karácsony azt bizonyítja, hogy a felhalmozás előrelátása még indokoltabb. Tréfás árakat hallani. Hogy jövőre 30 forint lesz egy liter tej, 400 forint egy kiló hús. Az emberek ezt mesélik egymásnak és már nem sopánkodnak hanem nevetnek. Ez már szinte túl van a félelmen is. A forint-megtakarítások csökkennek, a pénz amely nem vész el, valutává változva kerül a betétszámlákra. Egymilliárd dollárnyi lakossági pénz van a számlákon, ami az ország méreteit és elszegényedését tekintve óriási összeg, de nem annyira óriási, hogy be lehessen fektetni iparba vagy mezőgazdaságba. Különben is hogyan, ha egyszer senki nem tudja előre kié a gyár és kié a föld?"

Nem indult meg a közlekedés a fővárosban

1990. október 27., szombat - Szombat reggel 6 órakor még nincs foganatja a kormány és a magánfuvarozók közötti éjszakai megállapodásnak: nem indulhatott meg a fővárosban a felszini közlekedés. Mint a BKV-nál elmondták: a Metró, a HÉV és a fogaskerekű üzemkezdettől zavartalanul szállítja az utasokat, a buszok, villamosok azonban még a garázsból sem juthattak ki a blokádok miatt. A BKV folyamatosan tárgyal a magánfuvarozók képviselőivel, s a társaságok vezetői hajlanak is arra, hogy feloszlassák a torlaszokat, ám a gépkocsik vezetői erre nem kaphatók. A BKV a hajnali órákban már a rendőség segítségét kérte.


A vonatközlekedés lényegében zavartalan, a MÁV-tól kapott
tájékoztatás szerint mindössze a dunaföldvári hídon nem jutnak át a
vonatok. Ez azonban nem sok gondot okoz, mert itt szinte nincs is
forgalom. Ötszáz percet késik viszont a Pannonia expressz, amely az
éjszaka Lökösházán vesztegelt, mert az egyik kocsiban egy ismeretlen
férfi megkéselt hulláját találták. A vonat valószinüleg csak reggel
8 óra körül indul tovább Berlin felé.

    A mentők és a tűzoltók munkáját ugyan sehol nem akadályozta a
magánfuvarozók demonstrációja, a szombati szolgálatok átvétele
azonban egyelőre bizonytalannak látszik, hiszen a dolgozók nem
tudnak bejutni a munkahelyekre.

    Ferihegy fogadja és indítja a gépeket, kisebb késésekre azonban
számítani kell. A Malév gondoskodik utasainak a repülőtérre, illetve
a repülőtérről való szállításáról.

    A Gáz- és Vízművek szervízkocsijai akadálytalanul közlekednek.
Szerencsére az elmúlt 24 órában különösebb tennivalójuk nem akadt.
Munkájukat az is megkönyíti, hogy mind a Gázműveknek, mind a
Vízműveknek külön egységei működnek Pesten és Budán, így a hidakat
nem kell igénybe venniük. (MTI)



1990. október 27., szombat 06:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD