|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Karácsonyi hangulatkép
" A magyarok már nem azok, akik voltak, akik mindenre csak
legyintenek és azt mondják majd csak lesz valahogy. Nem, erre a
valahogyra fel kell készülni, amennyire csak lehet. Biztosítani a
jövőt, amely minden lesz, csak fényes nem. Nos az idei karácsony azt
bizonyítja, hogy a felhalmozás előrelátása még indokoltabb. Tréfás
árakat hallani. Hogy jövőre 30 forint lesz egy liter tej, 400 forint
egy kiló hús. Az emberek ezt mesélik egymásnak és már nem
sopánkodnak hanem nevetnek. Ez már szinte túl van a félelmen is. A
forint-megtakarítások csökkennek, a pénz amely nem vész el, valutává
változva kerül a betétszámlákra. Egymilliárd dollárnyi lakossági
pénz van a számlákon, ami az ország méreteit és elszegényedését
tekintve óriási összeg, de nem annyira óriási, hogy be lehessen
fektetni iparba vagy mezőgazdaságba. Különben is hogyan, ha egyszer
senki nem tudja előre kié a gyár és kié a föld?"
|
|
|
|
|
|
|
A Fővárosi Tanács VB ülése
|
1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.
Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg. Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet. A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás autópálya kiépítése. A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg. Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti véleményezését. (MTI)
1989. december 18., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|