|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Karácsonyi hangulatkép
" A magyarok már nem azok, akik voltak, akik mindenre csak
legyintenek és azt mondják majd csak lesz valahogy. Nem, erre a
valahogyra fel kell készülni, amennyire csak lehet. Biztosítani a
jövőt, amely minden lesz, csak fényes nem. Nos az idei karácsony azt
bizonyítja, hogy a felhalmozás előrelátása még indokoltabb. Tréfás
árakat hallani. Hogy jövőre 30 forint lesz egy liter tej, 400 forint
egy kiló hús. Az emberek ezt mesélik egymásnak és már nem
sopánkodnak hanem nevetnek. Ez már szinte túl van a félelmen is. A
forint-megtakarítások csökkennek, a pénz amely nem vész el, valutává
változva kerül a betétszámlákra. Egymilliárd dollárnyi lakossági
pénz van a számlákon, ami az ország méreteit és elszegényedését
tekintve óriási összeg, de nem annyira óriási, hogy be lehessen
fektetni iparba vagy mezőgazdaságba. Különben is hogyan, ha egyszer
senki nem tudja előre kié a gyár és kié a föld?"
|
|
|
|
|
|
|
Bábolnai baromfiszállítmányok korszerűbb repülőgépekkel
|
1989. február 7., kedd - Légi gyorsjárattal jutnak el Algériába a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát baromfiszállítmányai. Korábban az IL-48-as repülőgépek vitték Közel-Keletre a naposcsibéket és az előnevelt jércéket, most gyorsabb és korszerűbb, BAE-146. tipusú repülőgéppel kezdték meg a rendszeres szállítást. Naponta-másnaponta indulnak járatok Ferihegyről Algériába a bábolnai rakománnyal, s nem egészen három óra alatt jut el a szállítmány rendeltetési helyére. A rövidebb utazási idő, valamint az utastér aktív légcseréjének eredményeként az állatok jobban tűrik a szállítás terhelését, s így kevesebb az elhullás. Csupán februárban negyvennégyezer előnevelt jércét küld e járatokkal Algériába a bábolnai gazdaság, s rövidesen Irakba is megkezdődnek a szállítások. (A Szovjetunióba továbbra is a szovjet légitársaság gépeivel exportál a gazdaság.)
A korszerű szállítási módra azáltal nyílt lehetőség, hogy nemrégiben TNT-MALÉV Express Cargo néven ausztrál-magyar vegyesvállalatot alapított légi teherszállításra a magyar légiközlekedési vállalat, az ausztrál TNT Fuvarozási Vállalat, a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát és a Magyar Hitel Bank. Az új vállalat a ferihegyi Cargo bázison kezdte meg működését. A BAE-146-os gép 10,5 tonna áru szállítására alkalmas; rövidesen egy negyven tonna befogadóképességű Boeing 707-es, majd kesőbb egy újabb BAE-146-os repülőgépet is bevonnak a járatokba. A TNT olyan számítógéprendszert is átad a vegyesvállalatnak, amely az optimális útvonaltervezéstől a számlázásig minden munkát elvégez. A vegyesvállalat szolgáltatásait nemcsak az alapítók, hanem más megrendelők is igénybe vehetik. Miután a sugármeghajtású BAE csendesen repül, engedélyt kaptak az éjszakai leszállásokra is, s így az éjszakai órákban a nyugat-európai országokat érintve - súlykorlátozás nélkül - export-import áruszállításra is vállalkozik a vegyesvállalat; 24 óra múlva teljesít minden ilyen megrendelést. (MTI)
1989. február 6., hétfő 22:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|