|
|
|
|
Levél minden magyar iskola tantestületének (1. rész) (OS)
|
1989. június 1., csütörtök - Kedves Kollegák A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete Országos Választmánya üdvözli Önöket A Pedagógusnap a mai nevetséges jutalmakkal, összesűrűsödött sérelmeinkkel, kiszolgáltatottságunkkal nem ünnep. Hiszen e ,,jutalmak,, csak a bennünket megillető bérmaradványok. Az iskolának nem meghatott szavakra és alamizsnára van szüksége. Tisztességes munkakörülményeket és tisztességes béreket követelünk, és cserébe tisztességes munkát ajánlunk Tudjuk, mert tapasztaljuk: problémáinkat helyettünk senki sem oldja meg. Sem a kormány, mely évtizedek óta semmibe veszi az oktatás érdekeit, sem a tanácsok, és az államosított Pedagógus Szakszervezet sem. Sokan közülünk a kivárást választják, helyzetünket ezzel is akaratlanul tovább rontva. Mindennapjainkban fásultság és csodavárás hangulata keveredik. Csak akkkor találunk kiutat, ha megmutatjuk valódi erőnket és megkeressük igazi szövetségeseinket. Erre csak egy erős és határozottan politizáló szakszervezet képes. A megújuló minisztérium is csak akkor érhet el eredményeket, ha egy öntudatos és szervezett pedagógus társadalom áll mögé. A PDSZ megalakulása óta ennek az erőnek a kifejezésére törekszik. Szakszervezetünkben mindenki gyakorló pedagógus, nem vagyunk hivatal, és nem kívánunk apparátussá válni. Nem akarunk mások helyett dönteni Úgy gondoljuk, a szakszervezet igazi erejét a határozott csoportok adják. A Választmány feladata nem a döntés, hanem a döntések előkészítése, az információáramlás biztosítása, fellépés országos ügyekben. Ezért szerveződünk horizontálisan. Alapvető elvünk a szolidaritás Működésünk az Alkotmány 4. paragrafusa (3) bekezdése és a Munka Törvénykönyve szakszervezeti fejezete alapján legális. Hivatalos bejegyzésünk megtörtént. Nem tudunk, de nem is akarunk üdültetni, segélyeket osztani (hiszen ez munkáltatói feladat). Viszont társadalmasított, autonóm iskolát akarunk, mely csak önmagának és a ,,mergendelőnek,, - a szülőnek - tartozik beszámolással. Maradványelv helyett törvényt akarunk, mely évről-évre a költségvetés társadalmilag meghatározott hányadát biztosítja az oktatásnak Csak így derül ki, mennyit ér az iskola, a diák, a pedagógus a nemzetnek. Viták sorozatában alakítottuk ki oktatáspolitikai koncepciónkat, határozott elképzelésünk van az iskola jövőjéről. Ahhoz, hogy erőnk is legyen, közel kétezer fős tagságunk kevés. Tudjuk, sokan egyetértenek törekvéseinkkel, de azok nem valósulhatnak meg az egyetértők aktív közreműködése nélkül. (folyt.köv.)
1989. június 1., csütörtök 16:43
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Levél minden magyar iskola tantestületének (2. rész) (OS)
|
Kezdeményezői és tagjai vagyunk a Független Szakszervezetek Demokoratikus Ligájának, közösen szerveztük meg az első független május 1-jét, melyen 100 ezren vettek részt a Népligetben. A Tanárok Nemzetközi Szabad Szakszervezete, a 7 milliós IFFTU felvett a tagjai közé. Augusztusban tábort szervezünk, melynek célja a korszerű érdekképviseleti munka megismerése, közös ügyeink megbeszélése. Magyar, lengyel, és amerikai szakértők tartanak előadásokat a helyi csoportok képviselőinek. Jogsegélyszolgálatunk működik a budapesti I. István KÖzgazdasági Szakközépiskolában (Bp. IX., Mester u. 56-58., tel.: 334-140) minden hónap páros hétfőjén 15.00 órától 16.00 óráig. Ugyanitt dolgozik gazdasági-pénzügyi tanácsadó szolgálatunk, minden hónap első hétfőjén 15.00 órától 17.00 óráig. Mivel nincs apparátusunk, nincs székházunk sem, információs Központunk egy budapesti általános iskolában van (Bp. 1039 Bárczi Géza u. 2., tel.: 801-509, 801-169), azonban a nyári szünetben praktikus okok miatt szünetelteti munkáját. Ez idő alatt a következő címeken vagyunk elérhetőek: június 15-július 10.: Pokorni Zoltán Bp. 1119 Lecke u. 6., 611-741; július 11-30.: Horn Gábor Bp. 1016 Fenyő u. 11., 569-639; augusztus 1-23.: Mendrey László Bp. 1036 Lajos u. 111., 804-303. Csendes megaláztatásunknak csak közösen vethetünk véget Tisztelettel: a PDSZ Orászgos Választmánya (OS)
1989. június 1., csütörtök 16:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|