|
|
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)
|
1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.
x x x A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi, fontossági sorrendben kell elvégezni. Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag, rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése, amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon. Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion. (folyt.köv.)
1989. február 15., szerda 17:15
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (2. rész)
|
Ez az újfajta konstrukció döntően a fuvaroztatók érdekeit szolgálná, hiszen a szállítás szakszerű, hatékony megszervezésével lerövidítenék az áru útját s ez a fuvarozási költségek csökkenését is magával hozná. Az idegenforgalomban is jóval nagyobb szerepet akar vállalni a vasút - fejtette ki Urbán Lajos. Megvannak a feltételei annak, hogy a közlekedés területén tevékenykedő idegenforgalmi cégek olyan részvénytársaságot hozzanak létre, amely részt venne a szállodaipar, a vendéglátás és a turizmus fejlesztésében. A vasút új vezetője végül hangsúlyozta: a MÁV csak részben tudja megoldani gondjait, az átütő műszaki fejlődéshez, az európai vasúti színvonal megközelítéséhez a mostaninál jóval több pénzre van szükség. A magasabb szintű döntések kialakításánál azt is figyelembe kellene venni, hogy szerte Európában, így például az NSZK-ban, Ausztriában, Franciaországban, Svájcban és Olaszországban sorra épülnek az új, nagy teljesítményű vasútvonalak, arra számítva, hogy nagy lendületet kapnak a vasúti szállítások. Ha a MÁV nem tud felzárkózni, óhatatlanul alulmarad a nemzetközi versenyben, s ez a külkereskedelmi folyamatokat is veszélyeztetheti. (MTI)
1989. február 15., szerda 17:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|