|
|
|
|
A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)
|
1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.
Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5 százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16 százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára, ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt, ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása miatt. Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak visszaélésre enged következtetni. Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését. A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával közlekedhetett.(folyt.köv.)
1989. január 8., vasárnap 17:41
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|