|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A SULI,90 találkozó résztvevőinek nyilatkozata
"... kívánatos, hogy a diákság részéről sorozatosan
tapasztalható önszerveződésekre, megfogalmazott kérdésekre a
művelődésügyi kormányzat is reagáljon. Felkérjük a helyhatóságokat
is, hogy működési területükön vegyék figyelembe a
diákönkormányzatokat, azok véleményét és segítsék munkájukat.
"
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
"Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy az országot ebből a
válságból kivezessem - együtt mindazokkal akik támogatnak. Ez nem
csak a Magyar Demokrata Fórum, hanem azok a magyarok, és azoknak a
százezrei és milliói, akik - remélem - megértik törekvéseinket, és
mögöttünk állnak."
|
|
|
|
|
|
|
Hungária-villamos koncepció
|
1990. december 17. - Sajtótájékoztatón ismertették és
mutatták be hétfőn a főváros közlekedése számára jelentősnek
ígérkező Hungária-villamos koncepcióját, amelyet a Ganz-Hunslet
Részvénytársaság megbízásából a Trend Építőipari és Környezetvédelmi
KFT készítette el.
A sajtótájékoztatón utaltak arra, hogy a főváros sugaras-gyűrűs úthálózatát a millennium idején alakították ki, a tradicionális szerkezet a második világháború után azonban torzult, mert a város fejlesztése elsősorban a sugarak - Váci út, Kerepesi út - mentén történt, és az összekötő elemek kialakítása elmaradt. Így alakult ki az a lehetetlen helyzet, hogy például Újpestről Erzsébetre jószerivel csak a belvároson keresztül lehet eljutni, fölöslegesen terhelve a belvárost, indokolatlan üzemanyagfelhasználást és környezetszennyezést okozva.
A Hungária-villamos vonala a Hungária körútat is magában foglaló külső, harmadik körút hosszában, majd Csepelen át Sasadig, a Naprózsa utcáig épülne ki a koncepció szerint. Ezzel közvetlen és gyors tömegközlekedési kapcsolat létesülne a III., XIII., XIV., X., IX., XXI. és XI. kerületek között. Ugyancsak közvetlen kapcsolatot jelent majd valamennyi metróvonalhoz, valamint a Ferencvárosi és a Kelenföldi pályaudvarhoz. A csepeli kapcsolat jelentőségét növeli, hogy a tervezett Budapest-Bécs Világkiállítás helyszíne is itt lenne.
A harmadik körút Óbudától a Thököly útig már kiépült, és jelenleg is tart a Thököly út és a Kerepesi út közötti szakasz kiépítése. A tervező szerint a beruházás, a jelenleg kevésbé értékes telkek értéknövekedéséből önfinanszírozó módon megoldható, s az előzetes becslések szerint 18-20 milliárd forintból kivitelezhető. Amennyiben a fővárosi és a kerületi önkormányzatok a koncepciót jóváhagyják részvénytársasági formában legkésőbb 1994. december 31-ig kiépítenék a Hungária-villamos vonalát. (MTI)
1990. december 17., hétfő 16:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|