|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A SULI,90 találkozó résztvevőinek nyilatkozata
"... kívánatos, hogy a diákság részéről sorozatosan
tapasztalható önszerveződésekre, megfogalmazott kérdésekre a
művelődésügyi kormányzat is reagáljon. Felkérjük a helyhatóságokat
is, hogy működési területükön vegyék figyelembe a
diákönkormányzatokat, azok véleményét és segítsék munkájukat.
"
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
"Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy az országot ebből a
válságból kivezessem - együtt mindazokkal akik támogatnak. Ez nem
csak a Magyar Demokrata Fórum, hanem azok a magyarok, és azoknak a
százezrei és milliói, akik - remélem - megértik törekvéseinket, és
mögöttünk állnak."
|
|
|
|
|
|
|
Németország - úthasználati díj, telefondíj
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. december 17. hétfő (MTI-tud.) - Az új kormány
megalakításán fáradozó bonni koalíciós pártok egyebek között az
úthasználati díj bevezetésével és a telefondíjak megemelésével is
igyekeznek pénzt gyűjteni a német egység költségeinek, illetve azok
egy részének finanszírozásához. A Bunte című képes hetilap úgy
tudja, hogy már nem is évi száz, hanem kétszáz márkáról van szó,
amit a német autósok az utak használatáért lennének kénytelenek
fizetni. Az autós az összegért cserébe kapna egy vignettát, amit a
szélvédőre kellene felragasztania, igazolván: lerótta az összeget,
jogosult az út használatára. Teherautók esetében a díj két-háromezer
márka lenne. Az úthasználati díjjal számítások szerint 9-10 milliárd
márka folyna be évente az államkasszába.
Ezen túlmenően Theo Waigel, az ügyvezetői teendőket ellátó kormány pénzügyminisztere emelni akarja a telefondíjakat, olymódon, hogy csökkentenék az időakkordot, azaz: a mérőszerkezetek gyorsabban számlálnának. Sajtóértesülések szerint Waigel már a múlt hét közepén a koalíciós partnerek elé terjesztette 14 pontból álló takarékossági csomagtervét, amelyben a telefontéma csak az egyik lenne.
A televíziós körkérdésekből az derül ki, hogy a lakosság már a száz márka tervezett kirovását is vegyes érzelmekkel fogadta. Egyesek azzal érveltek, hogy fizetik már a - benzin árába belekalkulált - ásványolajadót, további összeg fizetése úthálózatfejlesztés címén ,,disznóság,, lenne. A terv leghevesebb ellenzője az ellenzéki Német Szociáldemokrata Párt, amely az ásványolajadó emelését támogatja. Az úthasználati díj véleménye szerint diszkriminatív, mert nem mindenki használja egyforma gyakorisággal a gépkocsiját. Az ásványolajadó megemelése igazságosabb, mivel így a benzinfaló gépkocsikat, illetve tulajdonosaikat sújtja, s gazdaságosabb, környezetkímélőbb gépkocsik és benzin használatára kényszeríthetik őket. +++
1990. december 17., hétfő 11:37
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|