|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Eltűnik a londoni emeletes busz - 1.
|
London, 1990. december 17. vasárnap (Reuter/MTI-Panoráma) -
A ,,kihalás,, veszélye fenyegeti a már szinte London védjegyének
számító emeletes piros buszokat. Egyre kevesebb rója a brit főváros
utcáit a nyitott "peronnal" közlekedő járgányokból. A piros óriás az
iránta megnyilvánuló tengerentúli kereslet és a modern kor
követelményeinek áldozatává válik. A buszokat közlekedtető, immár
magánkézben lévő társaság szerint e régi járművek áramvonala felett
ugyanis elszállt az idő.
Az emeletes buszról - amely a Szent Pál Székesegyház vagy a Big Ben mellett London híres szimbóluma - Dougles Scott, a busz tervezőjének halálán az Indipendent című brit lap úgy emlékezett meg, hogy "a valaha épített buszok közül a legjobb". Hiszen közlekedési dugóban bármikor fel lehet rá pattanni vagy le lehet róla ugrani, a buszon utazó kalauznál váltható a menetjegy.
A több mint 5000 eredeti, régi változatból már csak 700 közlekedik London utcáin. Az elmúlt hét év során magángyűjtők, üzletemberek és közlekedési társaságok 2000-t vásároltak fel. "Nemrégen az athéni rádióállomásnak adtunk el egyet, Kanada a Niagara vízesés körüli túristautakra vásárolt hat darabot" - mondta Daly, a busz egyik volt mérnöke. Tavaly 40 buszból álló konvoj indult útnak Sri Lankába, a colomboi városi közlekedésben való részvételre. Egy eredeti emeletes piros busz 8000 fontba kerül. A jó állapotban lévő buszok, persze, legalább 22 évesek, hiszen 1959 és 1968 között gyártották őket, ennek ellenére kellemes látványt nyújtanak a szemnek a skótmintás gyapjúszövettel ellátott ülések, amelyeknek széleit, bőrrel vonták be.
Az alkatrészutánpótlás miatt aggódóknak Daly elmondta: ,,sohasem adnék el egy buszt, ha nem volnék benne bizos, hogy akár Oroszországig is eljutok vele". A mérnök egyébként egy buszt maga vezetett el Houstonból, az Új-Mexikóban lévő Alberquerque-be. Az öt napos túra alatt egyetlen fennakadás sem volt - büszkélkedett Daly. A gyűjtök pedig - akik igen gyakran hatalmas távolságokat tesznek meg a különféle veterán busztalálkozók miatt - jó állapotban tartják kedvenceiket, a motorok pedig olyan tiszták, hogy enni lehet rajtuk - hesegette el az aggodalmaskodókat Daly. (folyt.)
1990. december 16., vasárnap 14:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|