|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
A legújabb Ikarus autóbusz
|
1990. december 11., kedd - Korszerű, versenyképes, várhatóan
itthon is kelendő, új típusú autóbusz mintapéldánya készült el az
Ikarus székesfehérvári gyárában. Az Alfa nevű turistabuszt kedden
mutatták be az érdeklődőknek.
Tervezésével az volt a cél, hogy az immár két évtizede gyártott, 200-as buszcsalád tagjainál korszerűbb, de a 300-as típusoknál olcsóbb járművet készítsenek. Az Alfát igen szigorú biztonsági berrendezésekkel - kipörgésgátló rendszerrel, blokkolásgátló fékkel - szerelték fel. Utastere légkondicionált, az ülések nagy szögben dönthetőek, a csomagtér pedig tágasabb, mint a korábban gyártott típusoké. A mintapéldányba 256 lóerős, Rába-Man motort építettek, de a tervezők felkészültek arra is, hogy a megrendelők igénye szerint DAF, Mercedes, vagy más motorokkal szereljék fel a külsőre is tetszetős autóbuszokat. A karosszériának egyébként egyetlen sajtolt alkatrésze sincs, homlok-, valamint hátfala műanyagból készült. (MTI)
1990. december 11., kedd 16:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|