|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Mit várhatunk... - 1. folyt.
|
Úgy gondolom ezt vállalni kell nemcsak azért, mert mindennek megvan a maga ára, hanem azért is, mert egy erkölcsileg is rothadt rendszer után a fedhetetlenség fontosabb tőke, mint az a politikai gyakorlat, amely amúgy is elsajátítható.
Itt mindjárt hozzá kell tenni, hogy szakterületükön természetesen nem ismeretlenek az Antall-kormány tagjai - sőt, az inkább elméleti és gyakorlati területeken otthonos szakemberek keveréke is szerencsésnek mondható.
Azt, hogy ez a csapat mennyire homogén, mennyire képes az összjátékra, ma még lehetetlen megmondani. Csak az vehető biztosra, hogy Antall József saját pártjából olyanokat választott ki, akikről tudja, hogy lehet velük együtt dolgozni. Mivel koalíciós kormányról van szó, a partnerek természetesen maguk delegálták saját jelöltjeiket, őket azonban - koalíciós szokás szerint - a miniszterelnöknek el kellett fogadnia. A minimum az, hogy Antall József meg van győződve a harmonikus együttműködés feltételeiről.
Két fontos szervezeti változtatásra is érdemes felhívni a figyelmet. Az egyik, hogy a demokratikus hagyományoknak megfelelően végre civilek kerültek a honvédelmi és a belügyi tárca élére. Végleg és formailag is megszűnt ezzel a fegyveres testületek "állam az államban" jellege. Negyven év keserű tapasztalata mutatja, milyen következményekkel járhat, ha ezek az intézmények akár önálló politikát folytatnak, akár egyetlen politikai ideiológiai cél szolgálatába állnak.
A másik szervezeti változás a szak- és politikai államtitkárok intézményének bevezetése - pontosabban visszaállítása, hiszen a kommunista hatalomátvétel előtt ez már így volt. A módszer - tudjuk- bevált a parlamenti demokráciákban. (folyt.)
1990. május 17., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|