|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban
|
1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.
Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére. Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a következőket mondta a sajtó képviselőinek: - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is. Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért. Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak 1992-ben készülhet el Esztergomban. Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)
1989. november 8., szerda 18:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|