|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Motoros műrepülő EB Békéscsabán
|
1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális rendezvény szervezői. Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15 országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek (körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is, például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n. A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt, amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot. Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát ,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,, pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg, mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája, mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak, egységesnek és szabályosnak. A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek, akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt képeznek a motoros műrepülők táborában. A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++
1989. július 11., kedd 14:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|