|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Levél minden magyar iskola tantestületének (1. rész) (OS)
|
1989. június 1., csütörtök - Kedves Kollegák A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete Országos Választmánya üdvözli Önöket A Pedagógusnap a mai nevetséges jutalmakkal, összesűrűsödött sérelmeinkkel, kiszolgáltatottságunkkal nem ünnep. Hiszen e ,,jutalmak,, csak a bennünket megillető bérmaradványok. Az iskolának nem meghatott szavakra és alamizsnára van szüksége. Tisztességes munkakörülményeket és tisztességes béreket követelünk, és cserébe tisztességes munkát ajánlunk Tudjuk, mert tapasztaljuk: problémáinkat helyettünk senki sem oldja meg. Sem a kormány, mely évtizedek óta semmibe veszi az oktatás érdekeit, sem a tanácsok, és az államosított Pedagógus Szakszervezet sem. Sokan közülünk a kivárást választják, helyzetünket ezzel is akaratlanul tovább rontva. Mindennapjainkban fásultság és csodavárás hangulata keveredik. Csak akkkor találunk kiutat, ha megmutatjuk valódi erőnket és megkeressük igazi szövetségeseinket. Erre csak egy erős és határozottan politizáló szakszervezet képes. A megújuló minisztérium is csak akkor érhet el eredményeket, ha egy öntudatos és szervezett pedagógus társadalom áll mögé. A PDSZ megalakulása óta ennek az erőnek a kifejezésére törekszik. Szakszervezetünkben mindenki gyakorló pedagógus, nem vagyunk hivatal, és nem kívánunk apparátussá válni. Nem akarunk mások helyett dönteni Úgy gondoljuk, a szakszervezet igazi erejét a határozott csoportok adják. A Választmány feladata nem a döntés, hanem a döntések előkészítése, az információáramlás biztosítása, fellépés országos ügyekben. Ezért szerveződünk horizontálisan. Alapvető elvünk a szolidaritás Működésünk az Alkotmány 4. paragrafusa (3) bekezdése és a Munka Törvénykönyve szakszervezeti fejezete alapján legális. Hivatalos bejegyzésünk megtörtént. Nem tudunk, de nem is akarunk üdültetni, segélyeket osztani (hiszen ez munkáltatói feladat). Viszont társadalmasított, autonóm iskolát akarunk, mely csak önmagának és a ,,mergendelőnek,, - a szülőnek - tartozik beszámolással. Maradványelv helyett törvényt akarunk, mely évről-évre a költségvetés társadalmilag meghatározott hányadát biztosítja az oktatásnak Csak így derül ki, mennyit ér az iskola, a diák, a pedagógus a nemzetnek. Viták sorozatában alakítottuk ki oktatáspolitikai koncepciónkat, határozott elképzelésünk van az iskola jövőjéről. Ahhoz, hogy erőnk is legyen, közel kétezer fős tagságunk kevés. Tudjuk, sokan egyetértenek törekvéseinkkel, de azok nem valósulhatnak meg az egyetértők aktív közreműködése nélkül. (folyt.köv.)
1989. június 1., csütörtök 16:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|