|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Pedagógusnapi 2.
|
Hogy más társadalmakban ez nem így volt, elég a Ferenc József-i korra gondolnunk.Vagy a Nyugatra kerültek tapasztalataira, akik azt látják, hogy ott az ember valódi értékét is autója, dollárja méri". Még egy emberöltő sem telt el, s már nem "olyan", hanem "ilyen" társadalomban élünk. Ha valaki most megsúgná nekem, hogy ki akarta ezt, azonnal ideírnám, csupa nagy betűvel. De nem hallok sugallatot. S majdnem bizos vagyok abban, hogy semmilyen rendű-rangú feletteseinknek nem is volt ez a célja. De nem hiszem, hogy egy pedagógusnapi rövid eszmefuttatás feladata volna tisztázni: akkor miért is? De igenis feladatunk - közös feladatunk - hogy újra ráébresszük a társadalmat és főként a felnövekvő generóciókat arra, hogy "mégis a víz az úr ". Mert a dollár bizony nagyon nagy hatalom, de mégis csak közönséges "szolga", eszköz, azért van, hogy megvásárolható legyen rajta a TUDÁS. Nem a pénz az érték, hanem amit meg lehet szerezni pénzzel. Azok a "csúnya" kapitalisták végső soron tudják is ezt és megfizetik a tudást. Csak nálunk zavarodott össze az értékrend. Ezt az összekuszált értékrendet kell helyre tennünk tehát, hogy megszűnjenek azok a feszültségek, amelyek az iskolákban is elhatalmasodtak. De nem lehet - kiszakítva a társadalomból - "meggyógyítani" a pedagógusok közérzetét, miközben mindenki közérzete rossz. Azonnali, ötven százalékos vagy ennél is nagyobb fizetésemelést követelni lehet - de nem érdemes. Nem a kormány pénztárcájában van az a pénz, amiből béremelést kaphatnának a pedagógusok. A megyei és helyi tanácsok többet tudnak ma segíteni, mint a kormány. Nem beszélve az igazgatókról És nem biztos, hogy általános fizetésemelésre van most szükség. Hiszen számottevő a különbség az egyes tantestületek átlagbére között, ami nem a korábbi központi fizetésrendezések, béremelések eredménye. Az új kormány, az új kultuszminiszter meggyőződéssel vallja, s nem csak deklarálja, hogy anyagiakban is elsőbbséget kíván nyújtani a humán szférának. De ha nem változik meg a középszintű helyi vezetők értékítélete, nem válhat gyakorlattá a szándék. Akkor tudnak saját magukon, saját helyzetükön és az iskolák helyzetén is segíteni a pedagógusok, ha az értelmiség más rétegeivel összefogva képesek lesznek odahatni, hogy megváltozzék az értékrend a helyi politikában, a helyi vezetők gondolkodásában. (folyt.)
1989. június 1., csütörtök 10:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|