|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
FIDESZ-csoportok nyilatkozata a Bécs-Budapest világkiállítás előkészítéséről (2. rész) (OS)
|
7. A számításoknál nem vesznek figyelembe milliárdos nagyságrendű járulékos költségeket és távlati fejlesztési kényszereket. Az úgynevezett gazdagréti helyszínhez kapcsolódó Dél-Buda-Rákospalota-Kálvin térig való kiépítésének 53 milliárd forintos költségén túl közlekedési abszurdum lenne nem folytatni a metróépítést, ami viszont újabb tízmilliárdokat venne igénybe, függetlenül a vidék infrastruktúrájának állapotától. Nem veszik figyelembe a metró mintegy 8 milliárdos éves költségvetési támogatását sem, amit az új metróvonal tovább növelne, vagy pedig újabb tarifaemelést kényszerítene ki a már meglévő vonalakon is. 8. Bizonytalan a várható érdeklődés is. Ma 15 millió látogatóról és napi 200-250 ezres csúcs-látogatottságról beszélnek. A kormány döntését megalapozó Bechtel-jelentés 10 millió vásárlátogatót prognosztizált. A közlekedésfejlesztési költségeket 170 ezer fős csúcsra számolták. 9. Semmiféle biztosíték nincs arra, hogy a ma vállalkozási formában elképzelt fejlesztéseket nem költségvetési támogatással kell majd befejezni, a tervezettnél többszörösen nagyobb költségekkel. A fejlesztésekről és tervekről ma hivatalnokok és az elmúlt évek-évtizedek hibás döntéseit szorgalmazók dönetenek, akik ténylegesen nem tartoznak felelősséggel a társadalomnak. 10. Reális, országos infrastruktúra-fejlesztési koncepció hiányában nem ítélhető meg, hogy a világkiállításhoz kapcsolódó beruházások lehetnek-e a vidék fejlődésének ösztönzői, s nem nő-e tovább az ország egyik súlyos problémáját jelentő szakadék Budapest és vidék között. Cinikusnak és szakszerűtlennek tartjuk azt a véleményt, mely szerint a vidék kulturális színvonala amúgy is alacsonyabb, mint infrastrukrutális ellátottsága, így a különbség növekedése nem jelentene feszültséget. 11. Egyre többen szorgalmazzák, hogy a világkiállításnak az egész országot át kell hatnia. Ennek azonban semmiféle programja nem készült el. Az előkészítés mai szintjén nem kötelezhetjük el magunkat a megrendezés mellett. Az ebből fakadó esetleges hátrányokért az eddigi döntéshozókat terheli a felelősség. (folyt.)
1989. március 10., péntek 13:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|