|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)
|
1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói
csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot
tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit
képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a
közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál
lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.
A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon túl nagy fennakadást a közlekedésben.
Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége - bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében - álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10 százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)
1990. január 18., csütörtök 11:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|