Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 16.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása

" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés, egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:

Interjú Fodor Gáborral

"... a költségvetés, amit a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés? - Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan. Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra, hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon. "

A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)

1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.


A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek
feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az
illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült
megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény
biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető
sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon
túl nagy fennakadást a közlekedésben.

    Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek
elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor
forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból
hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a
menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a
kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége -
bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra
után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve
teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai
szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a
sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében
- álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai
feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10
százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán
főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is
megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)



1990. január 18., csütörtök 11:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD