![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
- A választási kampány előkészítése - 1. folyt.
|
![](../img/spacer.gif)
- Az eddigi adásokból az derült ki, hogy a választási kampány előkészítését tulajdonképpen két időszakra, két korlát közé kívánják szorítani. Egyrészt január 23-tól február 24-ig, majd február 24-től március 23-ikáig. Miért szükséges ez a felosztás és mit takar? Milyen tartalmi különbségek jelentkeznek majd a kettő között?
- A nyilvánosság szempontjából azért bontottuk két részre ezt az elkövetkezendő 60 napot, mert a választási kampány is kettéosztódik. Az utolsó 30 napra kell a pártoknak az országos választási listát elkészíteniük, és a választási törvény is úgy fogalmaz, hogy a televíziónak, rádiónak az utolsó 30 napban az országos listát állító pártok számára kell biztosítani a nyilvánosságot, mégpedig a jelöltállítással arányosan.
Tehát a szakaszolást a választási törvény végzi el gyakorlatilag. Az első 30 napban azonban még nem lehet tudni, hogy ki hány jelöltet tud állítani, nem lehet tudni, hogy ki az erős párt, vagy ki a gyenge párt, ezért tehát az első 30 napban mindegyik pártról azt kell feltételeznünk hogy erős, egyformán erős és ezért mindegyik pártnak azonos esélyeket kell biztosítani.
- Viszont ahogy említette, jelentős ellenzések jelentek meg a közvéleményben a pártok fizetett hírdetéseivel kapcsolatban. Mi a kormány és a pártok alapállása ezzel kapcsolatban?
- Valóban a közvélemény megosztott. Mégpedig egyrészt a hallgatók és televíziónézők közvéleménye megosztott. Sokaknak elegük van a reklámokból, mások éppen azt mondják, hogy ilyenkor kicsit sűríteni kellene a politikai reklámokat. (folyt.)
1990. január 15., hétfő
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|