|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Középszintű politikai egyeztető tárgyalások (3. rész)
|
A szünetet követően kezdődött meg a politikai pártok működésének jogi szabályozásával kapcsolatos kérdések áttekintése. Először azt vitatták meg, hogy mely személyi körökben kell szűkíteni a párttagság lehetőségét. Konszenzus van abban, hogy nem lehet pártnak tagja bíró, alkotmánybíró, valamint ülnök. Ugyancsak korlátozni kell az ügyészek és szabálysértési előadók párttagságát mindaddig, amíg szabadságot korlátozó kényszerintézkedést alkalmazhatnak. Egyelőre még nem sikerült összehangolni a felek álláspontját atekintetben, hogy miként korlátozzák a fegyveres erők és testületek tagjainak a pártokban való részvételi jogát. Az EKA véleménye szerint a fegyveres testületek depolitizálásához tartozna: megtiltani a hivatásos állományúaknak, hogy pártban választott tisztségviselők, illetve ügyintézők legyenek. Az MSZMP szerint elég lenne azt korlátozni, hogy a hivatásos állományba tartozók országos jellegű vezetői funkciót töltsenek be. A harmadik oldal véleménye az EKA-éhoz áll közel, miszerint a hivatásos állományúak semmilyen tisztséget ne tölthessenek be pártokban. Ezt követően került sor a legnagyobb nézetkülönbséget magában rejtő téma, a pártok vagyoni kérdései megvitatására. Egyetértés mutatkozik abban, hogy a pártok bejegyzéséhez vagyonmérleget kell benyújtani. Ugyancsak egységes a vélemény abban is, hogy a többpártrendszer költségvetési finanszírozása ne kerüljön többe, mint az egypártrendszeré. Továbbra is nyitott kérdés az, hogy az újonnan alakuló pártok kapnak-e az idén finanszírozást előlegként. Az EKA részéről felvetődött, hogy a pártok működésével kapcsolatos kérdésben megkönnyítené a megegyezést, s ugyanígy a választásokra való felkészülést, ha az MSZMP és a társadalmi szervezetek infrastruktúrájuk egy részét átengednék az újonnan alakuló szervezeteknek. Szabad György (EKA) kifejtette: az Ellenzéki Kerekasztal nem konfiskálásra és szekularizálásra készül. Ugyanakkor úgy véli, hogy fel kell készülni a párt- és az államvagyon becsületes felosztására. Pozsgay Imre ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott: a pártok vagyonának átvilágításáig az MSZMP kész vagyonának egy részét a kormány rendelkezésére bocsátani, hogy lehetőség nyíljék az új pártok infrastruktúrájának megteremtésére. Ezzel kapcsolatban olyan megállapodás született, hogy küldjenek ki szakértői munkacsoportot ennek kimunkálására. (folyt.köv.)
1989. augusztus 28., hétfő 21:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|