|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Borsod megyei szervezetének felhívása
" Meggyőződésünk, hogy a tudatos területpolitika nemzetgazdasági
szinten nem kerül több pénzbe, mint amibe a spontán folyamatok
kiváltotta helyzet (felszámolás, munkanélküliség, bűnüldözés,
egészségkárosodás) társadalmi finanszírozása. De a pozitív területi
megkülönböztetést nagyon is tudatosan és összehangoltan kell
kialakítani ahhoz, hogy az jó hatásfokkal működjön, és a
piacgazdaság megfelelő gazdasági stabilizálódást eredményezzen."
SZER, Gondolatforgató:
Interjú Fodor Gáborral
"... a költségvetés, amit
a kormány kedden terjesztett az Országyűlés elé. A Fidesz nevében
Ön, Fodor Gábor mondta el, hogy csapnivalóan rossznak tartja ezt a
költségvetést és éppen ezért nem torpedózza meg. Ez egyébként egy
hármas ad hoc szövetség közös álláspontja is, a Fidesz-é, az SZDSZ-é
és az MSZP-é. Hogy van ez, hogy sem igent, sem nemet nem mondanak
egy olyan fontos kérdésben mint a költségvetés?
- Hát ez nagyon nehéz helyzet, mondhatni, hogy majdnem hogy
csapda helyzetben vagyunk, hiszen valóban ez a szituáció pontosan.
Az egyik oldalról ez a költségvetés. Hogyha egy normális látószögből
próbáljuk nézni, egyszerűen ez a költségvetés alkalmatlan arra, hogy
megoldja Magyarországnak a komoly bajait, komoly gondjait, vagy nem
is az, hogy megoldja, valamilyen módon lehetőséget nyújtson arra,
hogy valamiféle gazdasági kibontakozás elkezdődjön Magyarországon.
"
|
|
|
|
|
|
|
Állásfoglalás az M 5-ös autópályáról (1. rész) (OS)
|
1989. június 18., vasárnap - A Magyar Szocialista Munkáspárt Kecskeméti Városi Bizottságának Végrehajtó Bizottsága felkérte az Országos Sajtószolgálatot legutóbbi ülésén hozott állásfoglalásának közzétételére. A múlt év elején egyértelművé vált, hogy az M 5-ös autópálya csak Kecskemétig készül el, és az elkerülő szakasz megépítésére 1995 után kerül sor. Belátva, hogy az ország anyagi helyzete nem teszi lehetővé az autópálya-építés folytatását, a lakosság véleményét is figyelembe véve, az érintett szervek megpróbálták megtalálni azt a megoldást, amellyel tehermentesíteni lehetne a túlzsúfolt utakat. Év végére a városi tanács testülete, a közlekedés minisztériumi szervével és a megyei tanáccsal kialakította a lakosság által is elfogadott, az adott körülmények közötti legmegfelelőbb megoldást és ütemezést. Azóta viszont azt tapasztaljuk, hogy az előkészítő munkák nagyon lelassultak, a tényleges építkezés még alig kezdődött el, az M 5-ös autópálya autóútként viszont július középén átadásra kerül. Így, amitől lakosságunk tartott, hamarosan bekövetkezik és Kecskeméten közlekedési káosz kialakulására számíthatunk. Tisztában vagyunk azzal, hogy az építkezések nem zajlanak le rövid idő alatt, és ebben az időszakban nem lesz egyszerű a közlekedés városunkban, mégis szükségesnek tartjuk a munkálatok gyorsítását. Mivel az építkezések elkezdésében csúszást tapasztalunk, aggodalmunknak kell hangot adnunk, és a közreműködők figyelmét a következőkre hívjuk fel. 1. Továbbra is az a véleményünk, hogy az elkerülő autópálya megépítését nem szabad levenni a napirendről, mert a nagy környezetszennyezés ellenére is hamarosan lehetetlenné válik a közlekedés Kecskeméten. 2. Amíg az elkerülő szakasz meg nem épül, a jelenlegi úthálózat folyamatos karbantartása és korszerűsítése mellett meg kell építeni a többirányú belső elvezetést lehetővé tevő utakat. (folyt.köv.)
1989. június 18., vasárnap 17:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|