|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kiss Gy. Csaba levele az MDF elnökségéhez
"Felelősnek érzem magam, mert nem léptem föl kellő eréllyel a
visszásságok ellen. Az utóbbi hetekben szólaltam föl az MDF
testületeiben (Elnökség, Választmány, regionális küldöttgyűlések) a
negatív jelenségekről, az okokról, néhány felelőst név szerint
említve. Választ sehol, semmilyen fórumon nem kaptam, legfeljebb
elismerő kézszorításokat, de korholó fejcsóválásokat is.
"
SZER, Magyar híradó:
Kormányátalakítás
"Kupa Mihály érthetően
nem sok konkrétumot mondott, de ebből, valamint abból a
kijelentéséből, hogy a szigorú kamatpolitika megöli a gazdaságot, ha
nincs mögötte erős piac - márpedig nálunk nincs -, tehát mindebből
egy pragmatikus pénzügyi vezetésre lehet következtetni. Célként
jelölte meg az állam szerepének a korlátozását a pénzügyekben, a
tulajdonviszonyokban és a közigazgatásban is. "
|
|
|
|
|
|
|
Felavatták az új metrószakaszt
|
1990. december 14., péntek - December 15-én, szombaton, a
hajnali üzemkezdettől az észak-déli metróvonal teljes, immár 16,5 km
hosszú szakaszán lehet utazni. Pénteken délután Siklós Csaba
közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter ünnepélyes keretek
között adta át a 65 vállalat közreműködésével, több mint 10 milliárd
forintos költséggel hat év alatt megépült metró-szakaszát.
Az Árpád-híd és az Újpest városközpont közötti 4,1 km hosszúságu négy állomásos vonalszakasz üzembehelyezésével várhatóan megszünnek majd Budapest északi városrésze lakosságának közlekedési megpróbáltatásai - mondotta egyebek között a miniszter. Utalt arra is, hogy a metró-építkezés a tervek szerint a következő években a Dél-Buda-Rákospatak közötti vonalon folytatódik tovább és csak ennek befejezte után térnek majd vissza az építők a Káposztásmegyer felé vezető sínpálya hosszabbítására.
Az avatóünnepségen kitüntetést és elismerést vehettek át a metró építkezését legeredményesebben elősegítők. A Magyar Köztársaság Csillagrendje kitüntetésben részesültek: Alpári Miklós, a Magyar Aszfalt Kft. építésvezetője; Ábrahám Gyula, a Metróber igazgatója; Béres Ferenc, a Villamos Állomásszerelő Vállalat főszerelésvezetője; Gáthi Barnabás, a Ganz Hunslet Rt nyugalmazott gyártmánytervezője; Harsányi Árpád, a Közlekedési és Metró Építő Vállalat főmérnöke; Kiss Dezső, a Hídépítő Vállalat főépítésvezetője; Lelkes Mihály, a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal főosztályvezető-helyettese és Sáradi László, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium főmunkatársa. A közlekedési miniszter Széchenyi-emlékplakettjében tízen, míg Budapet főpolgármesterének dícséretében tizenöten részesültek.
Ezt követően az avatóünnepség több száz fős közönsége végig utazott az új metró-vonalszakaszon és megtekintette az új állomásokat. (MTI)
1990. december 14., péntek 16:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|