Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › december 14.
1989  1990
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1990. december
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Kiss Gy. Csaba levele az MDF elnökségéhez

"Felelősnek érzem magam, mert nem léptem föl kellő eréllyel a visszásságok ellen. Az utóbbi hetekben szólaltam föl az MDF testületeiben (Elnökség, Választmány, regionális küldöttgyűlések) a negatív jelenségekről, az okokról, néhány felelőst név szerint említve. Választ sehol, semmilyen fórumon nem kaptam, legfeljebb elismerő kézszorításokat, de korholó fejcsóválásokat is. "
SZER, Magyar híradó:

Kormányátalakítás

"Kupa Mihály érthetően nem sok konkrétumot mondott, de ebből, valamint abból a kijelentéséből, hogy a szigorú kamatpolitika megöli a gazdaságot, ha nincs mögötte erős piac - márpedig nálunk nincs -, tehát mindebből egy pragmatikus pénzügyi vezetésre lehet következtetni. Célként jelölte meg az állam szerepének a korlátozását a pénzügyekben, a tulajdonviszonyokban és a közigazgatásban is. "

Felavatták az új metrószakaszt

1990. december 14., péntek - December 15-én, szombaton, a hajnali üzemkezdettől az észak-déli metróvonal teljes, immár 16,5 km hosszú szakaszán lehet utazni. Pénteken délután Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter ünnepélyes keretek között adta át a 65 vállalat közreműködésével, több mint 10 milliárd forintos költséggel hat év alatt megépült metró-szakaszát.


Az Árpád-híd és az Újpest városközpont közötti 4,1 km hosszúságu
négy állomásos vonalszakasz üzembehelyezésével várhatóan megszünnek
majd Budapest északi városrésze lakosságának közlekedési
megpróbáltatásai - mondotta egyebek között a miniszter. Utalt arra
is, hogy a metró-építkezés a tervek szerint a következő években a
Dél-Buda-Rákospatak közötti vonalon folytatódik tovább és csak ennek
befejezte után térnek majd vissza az építők a Káposztásmegyer felé
vezető sínpálya hosszabbítására.

    Az avatóünnepségen kitüntetést és elismerést vehettek át a metró
építkezését legeredményesebben elősegítők. A Magyar Köztársaság
Csillagrendje kitüntetésben részesültek: Alpári Miklós, a Magyar
Aszfalt Kft. építésvezetője; Ábrahám Gyula, a Metróber igazgatója;
Béres Ferenc, a Villamos Állomásszerelő Vállalat főszerelésvezetője;
Gáthi Barnabás, a Ganz Hunslet Rt nyugalmazott gyártmánytervezője;
Harsányi Árpád, a Közlekedési és Metró Építő Vállalat főmérnöke;
Kiss Dezső, a Hídépítő Vállalat főépítésvezetője; Lelkes Mihály, a
Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal főosztályvezető-helyettese
és Sáradi László, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
főmunkatársa. A közlekedési miniszter Széchenyi-emlékplakettjében
tízen, míg Budapet főpolgármesterének dícséretében tizenöten
részesültek.

    Ezt követően az avatóünnepség több száz fős közönsége végig
utazott az új metró-vonalszakaszon és megtekintette az új
állomásokat. (MTI)



1990. december 14., péntek 16:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD