|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kisemmizettek Érdekvédelmi Egyesületének közleménye
"... az
a képviselő, aki ezt az - egyébként a hatályban lévő összes
jogszabályt megsértő, a választási ígéreteiket megszegő koalíciós
pártok kapkodó alkudozását tükröző - törvényvázlatot megszavazza,
legyen annak tudatában, hogy egyúttal a bukott rendszerben
megszerzett vagyonának túlnyomó részét ajánlja fel az államnak - a
kormány által meghirdetett közteherviselés jegyében.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Terjed a sátánizmus
" A sátán, aki jelét, a lefordított keresztett és a három 6-ost
itt-ott hagyja a falakon, az aluljárókban, eddig csupán csak ölt.
Egy tizenéves feldarabolta a hugát, egy másik az anyját, és
gyakorlattá vált a középiskolások között, hogy felhívogatják az
ártatlan szőke lányokat azzal, hogy ők kijelöltek az ördög számára,
és sajnos adott időpontban le kell őt mészárolniuk, áldozván ezzel
az alvilági hatalmaknak.
"
|
|
|
|
|
|
|
Veszélyben az űrrepülőgép-program? - (1. rész)
|
1990. december 13. csütörtök (MTI-Panoráma) - Komoly
megfontolást érdemlő érvekkel próbálja ,,megtorpedózni,, az
űrrepülőgép-program folytatását egy neves szakértőkből álló amerikai
bizottság. Véleményük növeli azt a nyomást, amely a Challenger
katasztrófájával csaknem öt éve kezdődött balszerencse-sorozat
nyomán a NASA-ra nehezedik, s akár a csaknem két évtizedes
Shuttle-terv végét is jelentheti.
Az amerikai Országos Űrkutatási és Űrhajózási Hivatal (NASA) a program 1972-es beindulásakor a tudomány és a technika csodájaként mutatta be a többször felhasználható űrrepülőgépet, amely valóban új fejezetet nyitott az űrkutatás történetében. 1982 és 1985 között elkészült a négytagú űrrepülőgép-család, s az expedíciók menetrendszerűen indultak útnak, bár a program az előzetes kalkulációknál jóval költségesebbnek bizonyult. 1986. januárjában azonban bekövetkezett a Challenger katasztrófája, amely hét űrhajós szörnyű halálát okozta. A Cape Canaveral fölötti robbanás csaknem három évvel vetette vissza a programot, s ez idő alatt mintegy ötmilliárd dollárt fordítottak a megmaradt három űrrepülőgép - az Atlantis, a Columbia és a Discovery - hajtóműveinek átalakítására és a repülés biztonságát javító egyéb módosításokra. A tragédia után elsőként a Discovery indult újabb expedícióra 1988. szeptemberében - de azóta is egymást érik a kisebb-nagyobb problémák.
A program újraindulása óta nem volt egyetlen indítás sem, amelyet ne kellett volna különböző hibák miatt, néha többször is, elhalasztani. Előfordult, hogy az űrhajósok ,,elveszítették,, a magukkal vitt mesterséges holdat - bár volt példa ennek ellenkezőjére is, amikor a Columbia sikerrel befogott egy kallódó műholdat. Több éves késedelem után az idén tavasszal bocsátották fel a világ eddigi legdrágábbb és legnagyobb teljesítményű űrteleszkópját, a kétmilliárd dolláros költséggel épített Hubble teleszkópot - a berendezés azonban egy primitív hiba: egyik tükrének torzítása miatt azóta sem képes továbbítani a várt szenzációs felvételeket az világűrből. A Shuttle-program legutóbbi, 38. kísérletében sem volt sok örömük a NASA szakértőinek - a Columbia indítását hidrogénszivárgás miatt el kellett halasztani, a start után elromlott az Astro-1 röntgenobszervatórium tájolója, majd a berendezés programját irányító számítógép, ezután a fedélzeti toalett eldugulása keserítette meg az űrhajósok életét - végül a várható rossz időjárás miatt a leszállást egy nappal előbbre kellett hozni. (folyt.)
1990. december 13., csütörtök 14:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|