|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpótlási Hivatal közleménye
"Felmérés céljából adatlapok készültek
azok részére, akik - a 34/1990 (III. 28.) sz. Országgyűlési
Határozatban foglaltak szerint - az 1938 és 1945 közötti időszakban
faji, vagy nemzetiségi hovatartozásuk, nácizmus elleni magatartásuk
miatt szenvedtek sérelmet. Az érdekeltek az adatlapot a Kárpótlási
Hivatal ügyfélszolgálatánál (Budapest, VII. Kürt u. 6.), a Magyar
Izraeliták Országos Képviselete (Budapest, VII. Síp u. 12. sz.
alatti) székházának portáján, a Nácizmus Üldözöttei Bizottságánál
(Budapest, V. Szabadság tér 16.), továbbá a Munkaszolgálatosok
Országos Egyesületének Szombathelyen, Kaposváron, Szegeden,
Debrecenben, Miskolcon, Salgótarjánban, Pécsen és Nyíregyházán
működő tagozatainál vehetik át.
"
Amerika Hangja, Esti Világhíradó:
Interjú Teller Edével
"1990 egy
egészen különös év volt sok meglepetéssel, sok kihívással, sok
nehézséggel és lehetőséggel. Ami talán a figyelmet most eltereli
Magyarországról, vagy Kelet-Európáról Amerikában az legalább annyira
az orosz helyzet, mint a helyzet Irakban.
Ami Oroszországban történik, az egy nagy változás, ami a lehető
legközvetlenebb formában befolyásolja Amerika jövőjét és a világ
jövőjét. Egy óriási birodalom feloszlásban van. Talán egy teljesen
mélyreható változásban van, talán visszaesik valamilyen formájú
diktatúrába. Hogy az emberek zömének - például Amerikában - ez jár
az eszében, az egész világos.
"
|
|
|
|
|
|
|
Felcím: Félmilliót egy Ladáért? Főcím: A MERKUR egy lesz a
sok közül
|
Budapest, 1990. december 4. Kedd (MTI-Press)
Közismert, hogy január 1-jétől a volt szocialista országokkal való kereskedelemben áttérünk a dollárelszámolásra. Ennek egyik következménye, hogy valószínűleg kevesebb kocsi érkezik hazánkba 1991-ben, és a keleti márkák valószínűleg jóval drágábbak lesznek, mint eddig. Hogy mennyivel, azt még mindig nem tudni, csak találgatni lehet. Az elmúlt években monopolhelyzetben lévő MERKUR importosztályának vezetőjével, Németh Györggyel beszélgettünk a személygépkocsi-kereskedelem jövő évi lehetőségeiről, valamint a MERKUR elképzeléseiről. - A mi becslésünk szerint jövőre körülbelül 130-150 ezer új gépkocsi adható el a hazai piacon, ezen belül a MERKUR 90-100 ezer autó forgalmazását célozza meg - mondja Németh György. Az a szándékunk, hogy a MERKUR bizonyos típusok kizárólagos forgalmazását kezdje meg. Elképzelhető például, hogy egy-két éven belül alakul majd egy LADA-részvénytársaság, amelybe a gyártón kívül a MERKUR is beszáll. Ez az rt. foglalkozna ezután a Ladák beszerzésével, forgalmazásával, és a szervízhálózat kiépítésével Magyarországon. Jövőre a MERKUR szerepe várhatóan nő az alkatrész-kereskedelmen belül is. 1991-ben - deviza hiányában - a kereskedelmi kacsolatokban meghatározóak lesznek az úgynevezett gyártási együttműködések; tehát áruért áruval fizetünk. A korábbi államközi megállapodások megszünnek, a hangsúly áttevődik a közvetlen vállalati kapcsolatokra. Hamarosan dönt egyébként a kormány a személygépkocsi-forgalmazás jövő évi rendjéről, és tudomásunk szerint két változat van: vagy a teljes liberalizálás, vagy pedig bizonyos kontingens meghatározása, tehát egyfajta kötött keretgazdálkodás fenntartása. A MERKUR a teljes liberalizálást veszélyesnek tartja, ugyanis olyan tulkínálat alakulna ki az országban, mint amilyen korábban a szórakoztató elektronikában volt. Nem beszélve arról, hogy bizonyos típusoknál hiányozna a szervízhálózat, így a gépkocsik fenntartása az eddiginél is többe kerülne. - Megkötötte már jövő évi szerződéseit a MERKUR, és mit lehet mondani az árakról? - Vannak már megállapodásaink és előszerződéseink is. (folyt.)
1990. december 4., kedd 13:37
|
Vissza »
|
|
MERKUR 2. rész
|
Konkrét szerződéseket azokkal a keleti gyártókkal kötöttünk, ahol tudjuk, mit szállítunk az autókért cserébe. Például ilyen a Maruti, a Zastava, és gyakorlatilag a LADA-import egy része is már biztos. Szintén fixnek tekinthető a Polski 126-osnál bizonyos hányad. Ezeknél megvan a megfelelő áruellentételezés. Az előszerződéseknél pedig az a helyzet, hogy még meg kell keresni, milyen árukat tudunk szállítani. De 90-100 ezer autó árukkal történő ellentételezését valószínűleg nem lehet megoldani, ezért várjuk a kormány döntését, amely meghatározza a jövő évi autókereskedelem pénzügyi kereteit is. Január 1-jétől a beszerzési áraink 30-80 százalékkal nőnek. Ha megmarad a jelenlegi árképzési mechanizmus - tehát, ha nem változnak a vám-, az illeték-, és a forgalmiadó-tételek - akkor egy LADA ára január 1-jétől 400-500 ezer forint körül lenne. Ugyancsak változik az ár - mégpedig felfelé -, ha például leértékelik a forintot. /Ez pedig jövőre a tervek szerint legalább 15 százalékban megtörténik. - szerk. megj./ A legkedvezőbb esetben a MERKUR-nál jövőre a gépkocsiárak "csak" 40 százalékkal emelkednek. - Mennyi a MERKUR árrése? - A beszerzési ár 4,3 százaléka. A cég haszna azonban kevesebb, mint 1 százalék. Azoknál a típusoknál, ahol előjegyzésre történik majd az értékesítés, a vállalat árrésváltozást nem tervez. Ahol azonban a készletezési költségek növekednek, ott valószínűleg emelkedik majd. - Ön szerint hogyan alakul jövőre a gépkocsik iránti kereslet Magyarországon? - A gépkocsik iránti fizetőképes kereslet jövőre becslésünk szerint közel 40-45 százalékkal esik vissza. Ennek nemcsak a megnövekedett fogyasztói ár lesz az oka, hanem az is, hogy január 1-jével jelentősen emelkedik az autók fenntartási költsége is. Úgy véljük, a vásárlóerő szintén megoszlik majd. Valószínűsíthető, hogy a drágább, nyugati kocsik iránt megmarad a stabil, szűk kereslet. Reméljük azonban, hogy lesz kereslet az 500 ezer forint körüli keleti autókra is. Ezt a vásárlóréteget szeretné a MERKUR megnyerni magának. - Hogyan alakítja a MERKUR jövőre piaci stratégiáját? - Cégünk piaci stratégiája jövőre a megbizhatóság és a garancia irányába tolódik el. A jelszavunk az lesz, hogy a nálunk vásárolt gépkocsira mi garanciát adunk, és ezzel kívánjuk felvenni a versenyt a piacon a többi gépkocsi-forgalmazóval. (folyt.)
1990. december 4., kedd 13:38
|
Vissza »
|
|
MERKUR 3. rész
|
Gondolunk például arra, hogy az egyéves garancia legyen kilométerkorlátozás nélküli. Szeretnénk a kötelezően előírtakon felül többletszolgáltatást is nyújtani az autókra, például további 2 éves korlátozott garanciát. - Mi történik a MERKUR-nál jelenleg nyilvántartott közel 200 ezer gépkocsi-előjegyzéssel? - Naponta közel 300-350-en mondják fel előjegyzésüket. Arra számítunk, hogy az év végéig 180 ezerre csökken az előjegyzések száma, jövőre pedig tovább apad. Új előjegyzéseket már nem veszünk fel. A régi lista pedig elfogy majd lassan, hiszen vagy megkapják az érintettek az autót, vagy pedig visszamondják az előrendelést, 1992-ben valószínűleg már nem lesz a pénzintézeteknél gépkocsielőjegyzés. - Mik a teendőik azoknak, akik jövőre a MERKUR-nál, mint az egyik gépkocsi-forgalmazónál szeretnének autót venni? - Először is az előjegyzéses vásárlóinkat elégítjük ki. Ha ezek elfogynak, akkor piaci helyzet lesz, tehát a felkínált készlet erejéig értékesítjük az autókat. (MTI-Press)
1990. december 4., kedd 13:39
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|