|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Dél-dunántúli MDF-küldöttek politikai nyilatkozata
"A kereszténydemokrácia, a népi-nemzeti liberalizmus elemei
egymást kiegészítve sajátjai a Magyar Demokrata Fórumnak. A
tanácskozás résztvevői kimondják: a politikai akarat most az lehet -
meghagyva a szellemi műhelyek szabadságát -, a párt eddigi hármas
tagozódásu politikai arculatát kell megerősíteni. Amikor a helyzet
válságos, akkor nem a szellemi-politikai műhelyek egymást kioltó
versengése a cél, hanem összefogásuk eszköz a válságos időszakon
túljutni."
SZER, Világhíradó:
Bethlen István az SZDSZ-gyűlésről
"Örömmel látom, hogy az
a váltás, ami a parlamentben már megtörtént, úgy látszik, az egész
szabaddemokrata mozgalmon átmegy, tehát egy nagyon erős, sokszor
túlságosan is támadó ellenzéki politikából egy nagyon konstruktív,
nem kevésbé kemény, de igenis konstruktív ellenzéki politika
körvonalai bontakoznak ki. "
|
|
|
|
|
|
|
Az első idei hó: fennakadás a közutakon ,sok baleset
|
1990. december 2., vasárnap- A gyerekek gyorsan felmérték: a
vasárnapi - idei első kiadósabb - havazáskor leesett havon
csúszkálni, talán még sielni is lehet. A fővárosban már kora
délelőtt sok siiskolás igyekezett a hegyre. Csak egyes járművezetők
nem vettek tudomást az utakat borító havas latyakról, néhol 3-4
centis hótakaróról. Ezt bizonyítja a hétvégi baleseti jelentés.
A fővárosban, bár reggeltől folyamatosan mintgy 60 gép takarította az úttestet, a hidakat, a felüljárókat, - elsősorban a főútvonalakon - lelassult a tömegközlekedés. Sok gépkocsivezető nem a téli útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett. A Kacsóh Pongrác úti felüljárónál személygépkocsik koccanása miatt az 1-es autóbusz és a 74-es trolibusz egy ideig nem közlekedhetett. A Hűvösvölgyben több személygépkocsi akadályozta az 57-es és a 64-es busz forgalmát.
A sz
kottnál sokkal több baleset történt az ország közútjain is, főleg az autópályákon, a dunántúli megyékben. A Veszprém megyei Farkasgyepün egy Lada az utat tisztító hóekének rohant és ennek következtében a gépkocsi használhatatlanná vált, vezetője azonban a csodával határos módon életben maradt. Az M1-es autópálya 69 kilométer szelvényénél a Győr felé vezető pályán kigyulladt egy kamion. Emiatt még az esti órákban is csak egy sávban közlekedhettek a Győr felé haladó járművek.
Győr-Moson-Sopron megyében - ahol kora reggeltől szüntelenül csendesen havazott s az utakat 3-4 centis hó borította - halálos kimenetelű baleset is történt. Az M1-es nemzetközi főútvonal 150 kilóméteres szelvényében, Kimle térségében egy Volvo személygépkocsi átcsúszott a menetirányszerinti baloldalra és összeütközött egy német mikrobusszal. A személygépkocsi egyik utasa életét vesztette. A baleset miatt két könnyü és egy súlyos sérülés is történt. Az M1-es főút 146 kilométerszelvényénél egy belga és egy jugoszláv személygépkocsi ütközött frontálisan. Ketten súlyosan, ketten könnyebben sérültek.
Az Országos Mentőszolgálat minden gépkocsija állandóan úton volt vasárnap délutántól.
A vasúti és a légiközlekedést a néhány centis hó nem akadályozta. (MTI)
1990. december 2., vasárnap 19:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|