|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél a nyilvánossághoz - a Katalizátor Iroda tiltakozása
"... tiltakozik a polgármesteri hivatalok, korábban a
kerületi tanácsok pártállami időket idéző gyakorlata ellen, amellyel
a közterülethasználati kérelmeinket elutasítják, illetve tiltakozunk
a Közterületfelügyelőség tervezett akciója ellen, amely
megakadályozná árusító standjainkat a további működésben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Válságban a magyar politikai pártok
"Mécs, aki az ötvenhatosokat képviselő, már csaknem egyedül a
vezetésben, meglehetősen diktatórikusnak tartja a párt irányítását,
amelybe a tagságnak alig van beleszólása. Úgy véli, a vezetést annak
idején alapvetően három kör adta: a volt illegális Beszélő című lap
szerkesztői, az ötvenhatosok, akik tehát mára már lemorzsolódtak, és
a független értelmiségiek, akik nem feltétlenül azonosak a korábbi
demokratikus ellenzékkel.
Mécs Imre azt érzékelteti, hogy a vezetés gyakorlatilag két
ember kezébe csúszott, Magyar Bálintéba és Kis János filozófuséba,
aki a párt elnöke. "
|
|
|
|
|
|
|
Kopár István heroikus küzdelme az elemekkel
|
1990. november 30. péntek (MTI) - Kopár Istvánnal a fedélzetén pénteken hajnalban megérkezett az ausztráliai Perth város kikötőjébe, Fremantle-ba a Salammbo nevű magyar vitorlás. A 37 éves balatonalmádi mérnök-közgazdász július 29-én Gibraltárból indult el az egyszeri kikötéssel tervezett Föld körüli útjára, amelynek első szakasza a vártnál is több viszontagsággal járt. Kopár István csupán 9.5 méter hosszú, Balaton ,31 tipusu vitorlásával több mint 17 ezer mérföldet tett meg előbb az Atlanti-, majd az Indiai-óceánon, csaknem mindvégig viharos időjárásban. A legnagyobb gondot a navigáció jelentette, a hajó műszerei ugyanis sorra felmondták a szolgálatot. A legkritikusabb órákat november 18-án hajnalban élte át, amikor az óránként 130 kilométer sebességű szélben a Salammbo felborult. A vitorlázat és kötélzet egy része tönkrement, a hajóba nagy mennyiségű víz került. Kopár Istvánnak sikerült a Salammbót hajózható állapotba hoznia, és ha nagy nehézségek árán is, de elérte az ausztrál partokat. Mint a kikötés után elmondta, az utóbbi napokban a fizikai és idegi kimerültség végső határáig jutott el. Különösen a nagy hideg kínozta, ruházata ugyanis a borulás során tönkrement. Élelmiszere is fogytán volt, ivóvízből pedig már egy csepp sem akadt a hajón. Kopár István néhány hetes pihenőt tervez Ausztráliában, majd Karácsony után a Csendes-óceánon - a Horn-fok megkerülésével - folytatja Föld körüli útját - immár hazafelé.+++
1990. november 30., péntek 09:34
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|