|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Főpolgármesteri sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. december 7., péntek - A Fővárosi Önkormányzat több
jogszabálymódosító javaslatot terjeszt rövidesen a kormányzat elé
annak érdekében, hogy Budapest közlekedési rendjén javítani lehessen
- jelentette be Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere szokásos
pénteki sajtótájékoztatáján. Hozzáfűzte: jelenleg számos
rugalmatlan, bürokratikus előírás nehezíti a közlekedést. Így
például felülvizsgálatra szorul a megállási, a várakozási tilalmi
táblák rendje, a közút mellett elhelyezett reklámtáblák helyzete, és
a tömegközlekedési járművek előnye, de akár a kerékbilincs
alkalmazása is.
A december elsején kezdődött belvárosi közlekedési akcióról szólva a főpolgármester kiemelte, hogy gyakorlatilag megszűnt a szabálytalan parkolás az úgynevezett ,,védett övezetben,,. Az elmúlt napokban egyébként 432, szabálytalanul parkoló gépkocsit szállítottak el a belvárosból. Több mint 2000 esetben helyszíni bírságot, s mintegy 500 alkalommal pedig feljelentést alkalmaztak a szabálytalan autósokkal szemben. Emellett ugyancsak közel 2000 gépjárművezetőt figyelmeztetésben részesített az akcióban részt vevő 54 rendőr és 32 közterület-felügyelő. A pénzbírságok összege már megközelíti az egymillió forintot.
A belvárosi akció lezárása után egyébként újabb, immár az egész fővárosra kiterjedő közlekedési szigorítást tervez a Főpolgármesteri Hivatal. De az intézkedő közlekedési rendőrök munkafeltételeinek javítására is vannak már elképzelései a Városházának - mondta Demszky Gábor. Így jövőre több gépkocsit is vásárolnak a közeledésieknek, s emelett néhány rendőr alkalmazásának pénzügyi lehetőségeit is biztosítja majd a főváros.
Egy másik témakör kapcsán Demszky Gábor hangsúlyozottan foglalkozott a közelmúltban Magyarországra került 195 mongoliai farkas sorsával, életkörülményeivel. Mint mondotta: azért kényszerült e csöppet sem főpolgármesteri feladattal foglalkozni, mivel úgy tűnik, hogy az arra illetékesek számára az állatok sorsa érdektelen. Szerinte azonban már az ország jó hírneve is mindenképpen megkívánja, hogy a Jánoshidán, méltatlan körülmények között elhelyezett farkasok számukra megfelelő körülmények közé kerüljenek. Ezért szorgalmazza Budapest főpolgármestereként a farkasok különböző hazai és külföldi állatkertekbe történő elhelyezését. (folyt.köv.)
1990. december 7., péntek 16:32
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|