|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Érdekelődés Dél-Korea légiforgalmi piaca iránt
|
Marton János, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. november 29. csütörtök (MTI-TUD) - Többek között
az osztrák Lauda légitársaság és a jugoszláv légitársaság az, amelyik
szöuli járat indítását tervezi a jövőre. A dél-koreai közlekedési
minisztérium csütörtökön közölte, hogy az ország a délkelet-ázsiai
térség legígéretesebb légiforgalmi piacának számít és ezért számos
külföldi vállalat tervezi járat indítását.
Az American Airlines az ötödik amerikai vállalat lesz a Northwest, a Delta, a United, a Continental mellett, amelyik Szöulba is röpül, de az ausztrál Qantas is új lesz a piacon. Japán és más dél-kelet ázsiai légitársaságok is a járatok sűrítését tervezik, részben azért mert Dél-Koreán keresztül akarják elérni Kínát. Szöul egyébként új járatok engedélyezéséhez csak úgy akar hozzájárulni, ha a jelentkezők légiforgalmi megállapodást kötnek a koreai légitársasággal. Emellett gyorsítani kellene Szöul második nemzetközi repülőterének építését, hogy a gépeket megfelelően ki lehessen szolgálni.+++
1990. november 29., csütörtök 10:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|