|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus - Rabocsaja Tribuna
|
Moszkva, 1990. november 20. kedd. (MTI-tud.) - A
Szovjetuniónak is ,,Ikarus-részvényeket,, kellene vásárolnia, hogy e
konzorciumos megoldással szavatolja az országban futó csaknem százezer
magyar autóbusz alkatrészellátását, s egyben a csőd szélén álló magyar
vállalat értékesítési piacát - vélekedik keddi számában a Rabocsaja
Tribuna.
A szovjet lap szerzője hangsúlyozza, hogy az Ikarus kiárusítása még nehezebb helyzetbe hozhatja a Szovjetuniót, hiszen egy esetleges ,,profiltisztítás,, a már javarészt 7-8 éves, s ezért megnőtt alkatrészigényű autóbuszok üzemeltetését teszi szinte lehetetlenné. A Szovjetunióban jelenleg évente 1,5 milliárd rubelt költenek az Ikrusok javítására.
Problémákat okozhat a jelenlegi nehéz helyzetben viszont a szovjet tőke exportja, hiszen a közvélemény érzelmi alapon utasítaná el a különben jónak igérkező üzletet: minek dollármilliókat exportálni, amikor otthon semmiből sincs elegendő? A piac realitásai, a hagyományos partnerekkel kiépített kapcsolatok stabilizálása viszont éppen azt igényli, hogy a szovjet fél is vegyen részt az Ikarus körüli alkudozásokban, s ebbe a valutával rendelkező és a közlekedésben érdekelt szovjet vállalatok, esetleg a helyi tanácsok pénzeszközeit is be lehetne vonni - javasolja a Rabocsaja Tribuna.+++
1990. november 20., kedd 13:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|