|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Mercedes-Ikarusz - Szovjetunió
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 18. vasárnap (MTI-tud.) - A Szovjetunió
és a Mercedes Benz AG a budapesti Ikarusz gyárat is be akarja vonni a
német-szovjet autóbuszgyártási együttműködésbe. Mint Werner Niefer, a
Mercedes igazgatája vasárnap közölte, a Mercedes évente 8-10 ezer
motort szállítana az Ikarusznak hajtóművekkel együtt, hogy a pangó
termelés ismét fellendüljön, s az Ikarusz továbbra is szállíthasson
autóbuszokat a Szovjetunióba. Niefer erről Moszkvában tárgyalt Ivan
Szilajevvel, az Oroszországi Föderáció miniszterelnökével, kormány
tagjaival és előszerződést is aláírtak műszaki segítségnyújtásról.
Niefer kijelentette: most arról van szó, hogy ismét talpra állítsuk a szovjet piac egyik fontos autóbusz-szállítóját. A német üzletember nem nyilatkozott a vállalkozás anyagi vetüteletéről sem pedig a finanszírozás módjáról. De moszkvai partnerere Szilajevre hivatkozva közölte, hogy a Szovjetunió pénzügyileg is részt kíván venni az Ikarusz talpra állításában, a Szovjetuniónak feltétlenül és igen gyorsan szüksége van az az Ikarusz-buszokra, az autóbuszgyártást odahaza nem tudják a kívánt ütemben fejleszteni.
Niefer a múlt hét közepén írt alá licencszerződést a szovjet fővárosban arról, hogy a Moszkva melletti Golicinóban Mercedes buszokat szerelnének össze. A teljes kapacitás kiépítése, 1994 után a golicinói üzem futószalagjairól évente 2,500 autóbusz gördülne le. Niefer vasárnap kijelentette, hogy újabb fontos lépést tettek a szovjet szállítási rendszer korszerűsítésében.+++
1990. november 19., hétfő 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|