|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (2. rész)
|
A most elkészült autóút a hazai gyakorlatban az első autópályát jelenti, amely tervezésénél már figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat, és a lakott területre való tekintettel, zajcsökkentő berendezéseket is létesítettek.
A tárca jövő évi feladataival kapcsolatosan az államtitkár hangsúlyozta, hogy ha az Útalap a jelenlegi szinten marad, akkor a növekvő árak miatt szinte csak a megkezdett beruházások befejezésére (az MO-ás autópálya továbbépítésére a mezőkövesdi elkerülő útszakaszra, a szolnoki Tisza-híd építésének folytatására), lesz elegendő . Márpedig új beruházásokat is el kell kezdeni, másokat befejezni, így például folytatni kell az M1-es győri elkerülő szakaszát, elő kell készíteni az M5-ös, M3-as autópályák továbbépítését, az 51-es taksonyi elkerülő utat, ,,el kell indítani,, a 2-es út váci elkerülő szakaszát, a 84-es út Sopront kerülő ívét, és be kell fejezni a 47-es út négysávosítását, s nem kevésbé fontos a 4-es út átkötése az 5-ös autópálya felé. Ezek a feladatokra legalább 18 milliárd forint kell, amit biztosítani kell a tárca számára, hogy a legégetőbb kérdéseket megoldhassa. (MTI)
1990. november 15., csütörtök 17:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|