|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A Budapesti Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
(OS)
|
1990. november 2. péntek - A Budapest Keleti Pályaudvar dolgozóinak érdekvédelmét ellátó társadalmi szervezetek:
- a Vasutas Szakszervezete,
- a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete,
- a Vasutak Független Szakszervezeti Szövetsége
tudatja a közvéleménnyel és az utazóközönséggel, hogy egyes hajléktalanok magatartása és az illetékes szervek hozzáállása miatt a biztonságos és nyugodt munkavégzés feltételei Budapest Keleti Pályaudvaron hosszabb ideje nem biztosítottak.
Ennek ellenére a Keleti pályaudvar dolgozói mindazokat a feladatokat ellátják, amelyek a fennálló körülmények között testi épségükre nem jelentenek veszélyt.
Amennyiben a munkavégzés feltételeit a MÁV vezetése és az egyéb illetékes szervek továbbra sem biztosítják, nem tudjuk garantálni a vasúti forgalom folyamatosságát, az utasok célba juttatását.
Mélyen átérezzük a hajléktalanok problémáit, de ezek megoldása nem a MÁV és a vasutasok feladata.
A munkafeltételek biztosításának elmaradása esetén drasztikus intézkedéseket foganatosítunk a vasutas dolgozók és az utazóközönség védelmében.
Felhívjuk a Népjóléti Minisztériumot, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumot, a Belügyminisztériumot és Budapest főváros Önkormányzatát, hogy a tarthatatlanná vált helyzet megoldása érdekében mielőbb kezdjenek egyeztető tárgyalásokat az érdekképviseleti szervek bevonásával.
Budapest, 1990. november 2.
Vasutas Szakszervezete
Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete
Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetség (OS)
1990. november 2., péntek 18:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|