|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Vasutas sztrájk a Keleti pályaudvaron a hajléktalanok miatt
|
1990. november 1., csütörtök - A csütörtökre virradó éjszaka
megbénították a Keleti pályaudvar vasutasainak munkáját az
utascsarnokokat, a vágányokon várakozó vasúti szerelvényeket,
vagonokat elfoglaló hajléktalanok. Közülük sokan a Nyugati
pályaudvaról menekültek ide, hogy elkerüljék a rendezést; ne
vihessék őket átmeneti szállásra, betegeiket pedig kórházba. A
Keleti pályaudvaron kialakult áldatlan állapotok, a tervezett
rendezés akadályozása, a késeléssel való életveszélyes fenyegetések
miatt az állomásfőnökség valamennyi vasutas dolgozója sztrájkba
lépett, és nyilatkozatban jelentette ki: minaddig felfüggesztik a
munkát, amíg a normális mmunkavégzés feltételeit nem biztosítják.
Követelik továbbá, hogy munkahelyükről haladéktalanul távolítsák el
a hajléktalanokat. A rendőrség az éjszaka folyamán kivonult a
pályaudvarra, és eltávolították a hajléktalanokat azokról a
helyekről, ahol akadályozták a munkát. A vasutasok ezt követően -
több mint háromórás sztrájk után - ismét felvették a munkát. A
rendőrség később elvonult, és csupán a pályaudvar három hivatalos
rendésze maradt a helyszínen.
Mint Szendi László, a MÁV Budapesti Vasútigazgatóság főmenetirányítója az MTI munkatársának elmondotta, a reggel 6.30 és 7 órakor érkező váltás is felvette a munkát, ám még jelenleg is hajléktalanok foglalják el a műhely- és javítóvágányokon álló szerelvényeket, és kis részben az utascsarnokokat is. Ezek azonban egyelőre nem akadályozzák a pályaudvari dolgozók munkáját.
A rendzavarás és a vasutas sztrájk miatt hajnalban átlagosan négy órás késéssel indultak el a postavonatok. Ezért Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Tolna, Baranya, Somogy, Győr-Moson-Sopron megyék egész területén, valamint Bács-Kiskun, továbbá Komárom-Esztergom megyék egyes részeiben a postai küldemények és a hírlapok csupán jelentős késéssel jutnak el a címzettekhez. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 08:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|