|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Románia - magyarországi fejlemények, román helyzet (1.rész)
|
Oltványi Ottó, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 1990. október 31. szerda (MTI-tud) - A román sajtó
az utóbbi napokban visszafogottan kezelte a magyarországi taxis
blokádot, a szállítási dolgozók megmozdulását. A központi lapok csak
tényszerűen ismertették a fejleményeket.
Az Adevarul szerdai számában visszatér a történtekre ,,Törékeny konszenzus,, című írásában. Közli, hogy Magyarországon ismét normalizálódtak a viszonyok, az élet visszatért a rendes kerékvágásba, annak eredményeként, hogy megegyezés jött létre a kormány, a taxisok, a szállítási vállalatok és a szakszervezetek képviselői között. A lap ,,népi megmozdulásnak,, minősítette a benzin árának ügyében kibontakozott demonstrációt. Az Adevarul ennek ellenére úgy véli: fennáll annak a lehetősége, hogy az ellentétek még hevesebb formában törnek majd ki, ha a parlament nem hozza meg a népnek megfelelő döntéseket.
Az Adevarul utal rá, hogy Magyarországon az 1991-es esztendő - a gazdaságkutató intézet értékelése szerint - minden valószínűség szerint a gazdaság legsúlyosabb éve lesz: csökken majd a termelés, esnek a jövedelmek, növekedni fog az infláció és a munkanélküliség.
A román lapok egyébiránt azért kezelik visszafogottan a Magyarországon kialakult helyzetet, mert - mint az Adevarul másik cikkéből kiolvasható - az ország az árliberalizálás drámai fordulatához érkezett.
November elsejétől kétszeres, sőt háromszoros áremelkedések lesznek. Gheorghe Oana, a pénzügyminisztérium főtisztviselője a lapnak nyilatkozva közölte, hogy már elkészítették az emelésre kerülő cikkek listáját. (Konkrét részleteket nem közölt a dráguló cikkekről.) Nyilatkozott arról is, hogy a benzin árának korábbi emelése miatt a közúti szállításnál négyszeres, ötszörös áremelkedések is várhatók.
Romániában a 98 oktánszámú benzin 9 lejről 15 lejre drágult néhány hónappal ezelőtt, de egyes híresztelések szerin nem zárható ki, hogy a benzin fogyasztói ára ismét emelkedni fog. (folyt.)
1990. október 31., szerda 12:56
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|