|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország - hírügynökségi visszhang
|
Budapest, 1990. október 29. hétfő (MTI-Reuter/AP/
dpa/AFP/TASZSZ) - A magyar kormány valamint a személy- és
teherfuvarozók vasárnap este létrejött megállapodását valamennyi
világhírügynökség részletesen ismertette.
Az AP amerikai és a Reuter brit hírügynökség a kormány vereségéről, míg a DPA német hírügynökség a kormány, valamint a személy- és teherfuvarozók közötti kölcsönös engedményekről ír. Az AFP francia hírügynökség az események tényszerű ismertetésére szorítkozik.
Az AP a történtek kapcsán megállapítja: súlyosan csorbult Magyaroszág negyven év után első szabadon választott kormányának a tekintélye, mert meghátrált az utca nyomása előtt.
A Reuter szerint a taxisok és a teherfuvarozók megnyerték a ,,benzincsatát,, és sikerrel vették az ,,akarat-próbát,, az első ,,poszt-kommunista,, kormánnyal szemben. A brit hírügynökség tudósítója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kormány engedett abból a döntéséből, amelyet Horváth Balázs belügyminiszter pénteken még megmásíthatatlannak mondott. A tudósitó megítélése szerint a közvélemény szilárdan a taxisok oldalán állt. Ezt azzal magyarázza, hogy a magyar koalíciós kormány népszerűsége az életszínvonal hanyatlásával párhuzamosan csökkent.
A DPA hírügynökség a demokratikus kormány hatalomra jutása óta legsúlyosabb magyarországi belpolitikai válságként írta le a végülis kompromisszummal zárult konfliktust.
Részletesen, tényszerűen beszámolt a tárgyalások befejezéséről, a létrejött megállapodásról a TASZSZ szovjet hírügynökség is. Mint írja: a vita során többször is úgy tűnt, hogy a tanácskozást nem koronázza siker. Megemlíti a TASZSZ jelentése, hogy a tárgyalásokat sokezer tüntető próbálta befolyásolni.
A kormánypárti tüntetésről beszámolt tudósításában az AFP, az AP és a Reuter is. Az AP szerint a mintegy 10 ezernyi felvonuló plakátokat vitt ,,Fasizmus, Marxizmus, Taxizmus,,, ,,Nem akarunk proletárdiktatúrát,, valamint ,,1956: tankok; 1990: taxisok,, és hasonló feliratokkal.+++
1990. október 29., hétfő 07:15
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|