|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
- Négyszemközt dr. Torgyán Józseffel - 3. folyt.
|
Végülis akkor, a többi ügyvéd tanácsára és a saját józan eszemre hallgatva nem vettem igénybe azt a lehetőséget, hogy az akkor legjobbnak számító 1. számú ügyvédi munkaközösségben maradjak, hanem kimentem Újpestre, hogy ne legyek annyira szem előtt. Végül is ezt az időszakot eredményesen túléltem, bár tény az, hogy nem nézhettem politikai ügyekbe, nem nézhettem katonai ügyekbe, mert megbízhatatlan voltam az ügyvédi társadalom számára is. Rengeteg szegényembernek az ügyét vittem, nem tíz- és nem százszámra, hanem mondhatnám, a közel 35 éves ügyvédi működésem alatt ezerszámra vittem ingyen ügyeket. Ezt tekintette a bolsevizmus kapitalista gondolkodásmódnak, mert sokkal inkább megfelelt számára az az ügyvéd, aki kíméletlenül felszámította az ügyvédi munkadíjat, de lojális volt a kommunista hatalomhoz.
- Ez azt hiszem, hogy nem kapitalista életvitel és gondolkodásmód, hanem inkább keresztényi. Akkor hadd kérdezzem azt, hogy mit jelent számodra a kereszténység, illetve mit jelent számodra a hit, az emberség, az Isten?
- Meg kell, hogy mondjam, édesanyám végtelenül vallásos volt. Bennem kialakult egy isten-kép, amiben én hiszek a mai napig. Más kérdés az, hogy a vallás köt - mint ahogy azt egyes vallási irányzatok minden fölé helyezve hirdetik -, én nem tudom elfogadni, mert én az emberiességet és a humánumot helyezem mindenek fölé. Inkább én az erőszakmentes Istenben hiszek.
- Most humanizmust, toleranciát emlegettél. Hogy tudod összeegyeztetni ezt azzal a Torgyán-jelenséggel - amiről végeredményben híres lettél igazán, és amit azonosítanak a kommunizmus, illetve a kommunisták, szinte szélsőséges gyűlöletével -, a velük való leszámolás szándékával? (folyt.)
1990. augusztus 9., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|