|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Már úton van az első négyütemű Trabant-szállítmány
|
1990. augusztus 3., péntek - Erre az évre 26 ezer négyütemű
Trabant személygépkocsi vásárlására kötött szerződést a Merkur -
jelentette be Hellner Károly, a vállalat igazgatója a Hungexpo
vásárközpontjában rendezett sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a
Volkswagen Polo motorral szerelt új típusú kisautókat.
A 240 Trabantot szállító első vonat már úton van Magyarország felé, a másodikat vasárnap indítják, s augusztusban várhatóan összesen 8 ezer ilyen gépkocsi érkezik. A Merkur hétfőtől, augusztus 6-ától fogad el előjegyzést, illetve típusmódosítási kérelmet. Az első héten előnyt élveznek azok, akik valamilyen érvényes visszaigazolásukat kívánják módosítani, a későbbiekben pedig folyamatosan veszik fel az előjegyzést, illetve a módosítási kérést, de csak annyi kocsira, amennyire a jelenlegi szerződés szól. Az idén ugyanis még rubelben számol el a Merkur a Trabant-gyárral, jövőre azonban áttérnek a márkában való elszámolásra, ami jelentősen módosítja majd a kocsik hazai fogyasztói árát. (Az új típusu Trabant Limousin ára jelenleg 165, a kombié 172 ezer forint.) A Trabant-gyár egyébként a jövőben is gyártani szándékozik a Polo motoros kocsit, ám a tervek szerint a karosszériát is módosítják, azaz hozzáigazítják a korszerű motorhoz.
A tájékoztatón a Merkur vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a vállalat teljes szerződésállománya jelenleg 165 ezer személygépkocsira szól. Ladából, Skodából és kis Polskiból az idén várhatóan mindazok megkapják autójukat, akiknek a visszaigazolása 1990-re szól, Daciára azonban valószínűleg tovább kell várni. Jelenleg körülbelül 220-230 ezren várakoznak autóra, 140 ezren Ladára, 50 ezren Skodára, a listán a harmadik a Wartburg, a negyedik a kis Polski. A Merkur számításai szerint 1993-ban valószínűleg megszűnik az előjegyzési rendszer, részben mert egyre újabb forgalmazók lépnek a piacra, de nem utolsó sorban az árak további emelkedése miatt. Kemény ártárgyalásoknak néz elébe a Merkur - mondotta Hellner Károly -, hiszen a konvertibilis valutáért vásárolt személygépkocsik a szabadáras kategóriába tartoznak, s számítani kell arra, hogy a partnerek esetleg olyan magas árakat szabnak, amelyeken lehetetlen lesz eladni a nem kifejezetten korszerű kelet-európai autókat. (MTI)
1990. augusztus 3., péntek 11:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|