|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Senna mesterhármasa (1. rész)
|
1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze 11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat. Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.
A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.
Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb sérülést.
Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4. lett.
Az NSZK Nagydij végeredménye:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h 4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h
A pontverseny állása:
1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18 6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13 (folyt.köv.)
1990. július 29., vasárnap 16:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|