|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Zárótárgyalásokra készül az Ikarus és a Suzuki
|
1989. október 30., hétfő - Az Ikarusban nem cáfolták meg azokat a japán lapjelentéseket, amelyek szerint valószínűleg mégis lesz Suzuki autógyártás Magyarországon, s ebben a leginkább érintett vállalat a magyar autóbuszgyár.
Az Ikarus vezetői szerint a japánokkal folytatott hosszú tárgyalások során megállapodtak: amíg nincs végleges döntés az ügyben, egyik fél sem tesz semmiféle nyilatkozatot. Most mégis - feltehetően indiszkréció következtében - napvilágra kerültek bizonyos információk a valóban tervezett együttműködésről. (A japán lapok állítása szerint Magyarországon évi 50 ezer 1000 köbcentiméteres kocsi készülne, s a vállalkozásban a Suzuki 40 százalékos részesedéssel venne részt.) Annyi mindenesetre bizonyos: a neves japán autógyár vezetője a napokban Budapestre jön tárgyalni, s ekkor minden bizonnyal végérvényesen eldől a kooperáció, a hazai Suzuki autógyártás sorsa. Ezzel valamilyen módon lezárul a négy éve tartó tárgyalássorozat. (MTI)
1989. október 30., hétfő 13:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|