|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második nap (16. rész)
|
Juhász Ferenc (Budapest, 62. vk.), az MSZMP XX. kerületi ------------- Bizottságának titkára a Soroksár térségében lévő Kunszentmiklós-Tas vasútvonal feletti közúti felüljáró újjáépítéséről kérdezte a közlekedési, hírközlési és építésügyi minisztert. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évtizedekben számos elképzelés született a felüljáró helyreállítására, az ígéretek ellenére azonban nem történt semmi. A mind jobban növekvő járműforgalom kaotikus állapotokat idézhet elő, ha nem születik mielőbb döntés a felüljáró újjáépítéséről. Udvari László államtitkár e felvetésre is csak ,,kényszer szülte,, választ adhatott, mondván: elhanyagolt infrastruktúra a több évtizedes magyar gazdaságpolitikai gyakorlat következménye. Közölte, hogy a felüljáró helyreállítása a Fővárosi Tanács illetékességi körébe tartozik, s a beruházás szerepel a tanács tervében, a kivitelezésre azonban nincs elegendő pénz. A tárca a gondokon forgalomszervezéssel kíván enyhíteni, s az M0-ás autópályagyűrű építését is gyorsítják, hogy az 1990 végén forgalomba helyezendő szakasz átadásával a nehézgépjárművek elkerülhessék a XX. kerületi ,,kritikus,, útvonalakat. Bár a képviselő a választ nem fogadta el, az Országgyűlés többségi szavazattal méltányolta a tárca álláspontját. (folyt.köv.) (folyt.köv.)
1989. szeptember 27., szerda 15:40
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|