|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A szerkesztőségek figyelmébe
|
1989. junius 22., csütörtök
A mai mtib1020-1021 sz. Szakértői bizottság Pilisborosjenő-ürömi távvezeték 1-2. rész hírünket v i s s z a v o n j u k ------------------------ helyette az alábbiakat adjuk: Szakértői bizottság - pilisborosjenő-ürömi távvezeték (1. rész) 1989. június 22., csütörtök - Független szakértői bizottság alakult csütörtökön Ürömön, a Pilisborosjenő és Üröm közé tervezett 400 kilovoltos távvezeték telepítésének felülvizsgálatára. A testület létrehozását a két község társadalmi bizottsága és a helybeli Duna Kör levélben kérte Horváth Ferenc ipari minisztertől. A két település lakói ugyanis elfogadhatatlannak tartják mindazokat a döntéseket, amelyeket az elmúlt másfél év alatt a hivatalos szervek hoztak, és amelyek következtében a távvezetéket a hosszú viták után is azon a nyomvonalon építik, aminek kijelölése ellen tiltakoztak. Az ürömi Művelődési Házban megtartott alakuló ülésen Horváth Ferenc ipari miniszter elmondta, hogy a levél kézhezvétele után azonnal leállíttatta a távvezeték építését. A független szakértői bizottság tagjaira Fodor Lajostól, a Budapesti Műszaki Egyetem rektorától kért javaslatot. Így a bizottság négy alapító-szakértő tagja: Detrekői Ákos, az egyetem építőmérnöki karának dékánja, Bán Gábor professzor és Varjú György, a Villamos Művek tanszék képviselői, valamint Meggyesy Tamás, a városépítési tanszék professzora. Ürömöt Balogh Miklós jogász, Bittera Béla villamosmérnök, Pilisborosjenőt pedig Kovács Ádám feltaláló és Léderer Tamás szobrász képviseli. A távvezeték lehetséges nyomvonalában érintett fővárosi terület országgyűlési képviselőjének javaslatára a bizottságba kooptálták még Pécsi István óbudai tanácstagot. Az ipari miniszter elmondta azt is, hogy a közlekedési tárca is független szakértői bizottságra kért javaslatot az Urbanisztikai Társaságtól, hogy megvizsgálják, ebben a térségben mi lehet az autópálya elfogadható útvonala, amely az M0-ás autópálya része lenne. Tompai Géza, az érintett minisztérium képviselője szerint a két tárca nem közösen hozott létre független szakértői bizottságot, viszont a két külön bizottság a munkát összehangolja. (folyt.köv.)
1989. június 22., csütörtök 18:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|