|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Levél minden magyar iskola tantestületének (1. rész) (OS)
|
1989. június 1., csütörtök - Kedves Kollegák A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete Országos Választmánya üdvözli Önöket A Pedagógusnap a mai nevetséges jutalmakkal, összesűrűsödött sérelmeinkkel, kiszolgáltatottságunkkal nem ünnep. Hiszen e ,,jutalmak,, csak a bennünket megillető bérmaradványok. Az iskolának nem meghatott szavakra és alamizsnára van szüksége. Tisztességes munkakörülményeket és tisztességes béreket követelünk, és cserébe tisztességes munkát ajánlunk Tudjuk, mert tapasztaljuk: problémáinkat helyettünk senki sem oldja meg. Sem a kormány, mely évtizedek óta semmibe veszi az oktatás érdekeit, sem a tanácsok, és az államosított Pedagógus Szakszervezet sem. Sokan közülünk a kivárást választják, helyzetünket ezzel is akaratlanul tovább rontva. Mindennapjainkban fásultság és csodavárás hangulata keveredik. Csak akkkor találunk kiutat, ha megmutatjuk valódi erőnket és megkeressük igazi szövetségeseinket. Erre csak egy erős és határozottan politizáló szakszervezet képes. A megújuló minisztérium is csak akkor érhet el eredményeket, ha egy öntudatos és szervezett pedagógus társadalom áll mögé. A PDSZ megalakulása óta ennek az erőnek a kifejezésére törekszik. Szakszervezetünkben mindenki gyakorló pedagógus, nem vagyunk hivatal, és nem kívánunk apparátussá válni. Nem akarunk mások helyett dönteni Úgy gondoljuk, a szakszervezet igazi erejét a határozott csoportok adják. A Választmány feladata nem a döntés, hanem a döntések előkészítése, az információáramlás biztosítása, fellépés országos ügyekben. Ezért szerveződünk horizontálisan. Alapvető elvünk a szolidaritás Működésünk az Alkotmány 4. paragrafusa (3) bekezdése és a Munka Törvénykönyve szakszervezeti fejezete alapján legális. Hivatalos bejegyzésünk megtörtént. Nem tudunk, de nem is akarunk üdültetni, segélyeket osztani (hiszen ez munkáltatói feladat). Viszont társadalmasított, autonóm iskolát akarunk, mely csak önmagának és a ,,mergendelőnek,, - a szülőnek - tartozik beszámolással. Maradványelv helyett törvényt akarunk, mely évről-évre a költségvetés társadalmilag meghatározott hányadát biztosítja az oktatásnak Csak így derül ki, mennyit ér az iskola, a diák, a pedagógus a nemzetnek. Viták sorozatában alakítottuk ki oktatáspolitikai koncepciónkat, határozott elképzelésünk van az iskola jövőjéről. Ahhoz, hogy erőnk is legyen, közel kétezer fős tagságunk kevés. Tudjuk, sokan egyetértenek törekvéseinkkel, de azok nem valósulhatnak meg az egyetértők aktív közreműködése nélkül. (folyt.köv.)
1989. június 1., csütörtök 16:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|