Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Országgyűlés - első nap (5. rész)

A törvényelőkészítő munkával egyébként bő terjedelemben
foglalkozott a sajtó, a minisztérium minden érdeklődőnek eljuttatta
a törvénytervezetet, s munkatársai számos konzultáción, vitafórumon
vettek részt. A törvény alapelveit március-áprilisban a Parlament
négy gazdasági jellegű bizottsága nyilvános ülésen tárgyalta. Széles
körű vitákat szervezett a Magyar Gazdasági Kamara, a TOT, az OKISZ
és a SZÖVOSZ. Részt vettek a munkában az országos szövetségek
szakértői, s észrevételeik túlnyomó többségét beépítették a
tervezetbe. Kifejthették a tervezettel kapcsolatos véleményüket a
tudományos élet képviselői is. Így például megtárgyalta az anyagot a
Közgazdasági Társaság, s kétszer rendezett róla vitát a Magyar
Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézete. A szó klasszikus
értelmében társadalmi vitát valóban nem rendeztek a tervezetről,
szövegét a napilapokban sem tették közzé. Erre egyébként már a
társasági törvény esetében sem került sor, s a nagyon bonyolult
szakmai ismeretekre épülő törvényeket a jövőben sem kívánják ilyen
jellegű társadalmi vitára bocsátani. Kulcsár Kálmán véleménye
szerint ez áldemokrácia lenne. A miniszter hozzátette azt is, hogy
áprilisban - még mielőtt a Minisztertanács döntött volna a
tervezetek parlamenti beterjesztéséről - a törvényjavaslatokat
megküldték az Ellenzéki Kerekasztalt képviselő Független Jogász
Fórumnak, illetve több politikai szervezet és párt jogász
szakértőjének. Választ azonban sehonnan nem kapott a tárca, amit úgy
értelmezett, hogy a szervezetek olyan jogi, technikai törvényeknek
értékelték a tervezeteket, amelyek nem szorulnak politikai vitára.
Mindezek alapján Kulcsár Kálmán visszautasította a ,,puccs-szerű,,
előkészítés vádját.

    Ami a tulajdoni viszonyokat érinti, a miniszter ismételten
hangsúlyozta, hogy az átalakulási törvény nem valósít meg
elhamarkodottan sem nyílt, sem burkolt tulajdonreformot; sem
menedzsereket, sem másokat nem ,,ment át,, semmilyen tulajdonosi
pozícióba. A törvény célja, hogy az átalakulással kapcsolatos
problémákat technikailag jól oldja meg. Ez viszont még nem
tulajdonreform. Ugyanakkor természetszerűleg az alapvetően technikai
átalakulási szabályozásnak is vannak a tulajdonlási-vállalati
struktúrát érintő hatásai, amelyek zömmel kedvezőek, a gazdasági
reform, a piacgazdaság kibontakozását segítik. E hatások közül
Kulcsár Kálmán kiemelte, hogy a törvény megerősíti az állampolgári
tulajdonon alapuló vállalkozásokat, megoldja a növekedésükkel
összefüggő gondokat. (folyt. köv.)


1989. május 30., kedd 13:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD