|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Szombaton: közönségnap a BNV-n
|
1989. május 20., szombat - A hétvége mindkét napján nyitástól zárásig közönségnapot tartanak a beruházási javak idei szakvásárán a kőbányai vásárvárosban. Szombaton a több tízezer látogató főleg a tömegeket csalogató látványosságok iránt érdeklődött, és elsősorban azokat a kiállításokat kereste fel, ahol a lakásépítkezés, a lakberendezés és a kisipar bemutatóit tartják. Nagy közönségsikere volt az Ikarus és az NSZK-beli Tecoplan cég közösen kialakított 750 köbcentiméteres Leo fantázianevű kiskocsijának éppúgy, mint a nyugat-európai autógyártás színe-javát felvonultató Mercedes, BMW, Renault, Volvo kiállításoknak, a Black and Decker barkácsológépeknek, vagy a hazai és külföldi cégek által bemutatott műholdas tévéantenna-rendszereknek.
A közönségnap ellenére sem állt meg az üzleti élet a vásárvárosban. Az Ikarus képviselői például NSZK-beli partnereikkel tárgyaltak járműipari együttműködésről. A Hungarocamion sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy az idén 250-300 járművel bővítik a körülbelül kétezer kamionra tehető kocsiparkjukat. A beszerzések felét világbanki hitelből fizetik ki, a nemzetközi pénzügyi szervezet anyagi támogatását már öt éve élvezik, és a mostani vásárlás lesz az utolsó a több mint negyven millió dollárt kitevő, éppen lejáró hitelakció keretében. Közölték azt is, hogy kísérletképpen középkategóriájú Skoda-Liaz járműveket is beszereznek, a csehszlovák kamionok ugyanis az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket értek el, és több kamionos versenyt is megnyertek. A vállalat egyébként külföldi tőke bevonásával bővíteni kívánja nyugat-európai kapcsolatait. A Controll Elektronikai és Számítástechnikai Kisszövetkezet képviselői elmondották: az év eleje óta liberalizált importbeszerzések révén csökkentették számítástechnikai termékeik előállítási költségeit. Ez lehetővé tette, hogy néhány berendezésük árát lényegesen mérsékeljék, így például a nemrég még egymillió forintért kínált 32 bites számítógépük ára jelenleg 250 ezer forint körül van. Vasárnap szintén közönségnap lesz a vásáron, látványos divatrevük, műsoros bemutatók várják a nagyközönséget. (MTI)
1989. május 20., szombat 13:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|