|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Újabb korlátozások a debreceni repülőtéren - a lakosság a katonai repülések betiltását követeli (2. rész)
|
Élénk vita alakult ki a megbeszélésen arról, hogy naponta meddig szállhatnak fel a harci gépek. A lakosság azt szerette volna elérni, hogy este 8 óra után már ne lehessen repülni. Schmidt István vezérőrnagy szerint ez teljesíthetetlen, mert veszélyeztetné a harckészültséget. Mint mondta, a Honvédelmi Minisztérium a mostani korlátozásokkal már elment a lehetőségek végső határáig. A hétfőtől életbe lépő újabb időbeni korlátozás szerint nyáron éjjel 11-ig repülhetnek, s az óvodák és kórházak kéréséhez igazodva 13 és 15 óra között repülési szünetet tartanak. Télen a kiképzési napokon este 9-ig kell befejezni a repülést, s a napközbeni szünet 13 és 14 óra között lesz. Az MDF képviselőjének kérdésére - miért nem szállhatnak le a katonai repülőtéren polgári légitársaságok gépei - Schmidt István azt válaszolta, hogy erre még nem volt igény. Ha lesz ilyen kérés, megoldható, hogy polgári gépek is igénybe vegyék a katonai objektumot. A résztvevők szorgalmazták, hogy a most folyó szovjet csapatkivonások keretében a repülőterek közül a városba beépült debreceni legyen az első, amelyet felszámolnak. A néphadsereg repülőfőnöke ígéretet tett arra, hogy a javaslatot továbbítja a honvédelmi miniszternek. A lakosság jelen lévő képviselői tudomásul vették az újabb korlátozó intézkedéseket, de azokat csak átmeneti megoldásnak tekintik. Ezért nyomatékosan felkérik Szilágyi Gábor országgyűlési képviselőt: interpelláljon a Parlamentben, hogy szüntessék meg a katonai repüléseket Debrecenben. (MTI)
1989. május 12., péntek 20:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|