|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Malév - New Yorki járat
|
heltai andrás, az mti tudósítója jelenti:
Washington, 1989. április 6. csütörtök (MTI-tud)- Csütörtökön írják alá ünnepélyesen New Yorkban a Malév és a PanAm amerikai légitársaság szerződését a két ország közötti első közös, közvetlen Budapest-New York-i légijárat megnyitásáról.
Május 18-án indul az első ,,a 310-300,, típusú Airbus New Yorkból a magyar fővárosba, majd Budapestről hetente pénteken és vasárnap, New Yorkból csütörtökön és szombaton közlekednek a gépek. Az Airbus Budapestről közvetlenül repül, visszatérőben Bécsben is leszáll. A 196 utas befogadására alkalmas, korszerű gépen a Malévnak 50 bérelt helye lesz. Mindkét légitársaság jó kihasználtsággal számol, mivel rohamosan bővül a forgalom: a Malév New York-i eladásai az elmúlt 4-5 évben évi 60-80 százalékkal növekedtek, idén ezen felül további 40 százalékos emelkedést várnak. A csaknem kétmilliós amerikai magyarság és a kilátogató családtagok, turisták mellett általában nő az érdeklődés magyarország iránt, amihez hozzájárult az amerikai utazási irodák szövetségének tavalyi, sikeres budapesti ülése is, mondják a Malévnél. A PanAm közleményében utalt arra, hogy a közvetlen járat megindítása a két ország erősödő kapcsolatait is jelzi. A PanAm és a Malév közös járatára (amelynek gépein ősztől ott lesz a Malév neve is) a szokásos nemzetközi díjszabás alapján válthatók jegyek. Jelenleg a legolcsóbb (APEX) tértijegy 35 000 Ft. Ugyanezzel a jegytípussal (New Yorkon át) Chicagóba 43 000, Los Angelesbe 45 000 forintért lehet utazni.+++
1989. április 6., csütörtök 07:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|