|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A Baloldali Ifjúsági Társulás - Budapesti KISZ sajtótájékoztatója (2. rész)
|
Az MTI tudósítója arra kért választ: mennyire teszi hitelessé a KISZ megújulását, átalakítását az a gyakorlat, hogy a KISZ utódszövetségének leendő tagszervezeteit lényegében azok szervezik, s azok dolgozzák ki programtervezeteiket, akik valamiféle irányító szerepet játszottak az ifjúsági szövetség előző időszakában is. A BIT jelenlévő képviselői közül többen jelezték ezzel kapcsolatos elvi álláspontjukat. Egyikőjük szerint a leglényegesebb ebben a kérdésben az: mivel ez a KISZ gyakorlatilag része annak a hagyományos politikai intézményrendszernek, amely müködési zavarokkal küszködik, és mert a párt ifjúsági szervezete, hitelképessége a párttól függ. Ha az MSZMP a maga politikájával nem tud kézzelfogható eredményt produkálni, akkor a KISZ sem lesz hitelképes. Közös érdek tehát a megújulás. Ez politikai jellegében sokkal nagyobb, értelmen és érzelmeken alapuló befolyást jelent, amelynek bizonyos elemei korábban megtalálhatók voltak az ifjúsági mozgalomban. Elhangzott az is: ma megfigyelhető a KISZ-ben, hogy valóban azok állnak ki ilyen kezdeményezésekkel, akiknek a kezükben van az eszköz, a lehetőség az új szerveződések létrehozására, de közben elfelejtenek bevonni ebbe a tevékenységbe más erőket. Magyarán: arra törekszenek, hogy valamilyen módon fenntartsák a korábban megszerzett vezetői pozícióikat. Ez politikai tekintetben negatívum, még akkor is, ha jó gondolatok, kezdeményezések húzódnak meg mögötte - hangsúlyozták a sajtótájékoztatón. Más vélemény szerint a leendő tagoltabb ifjúsági mozgalom óhatatlanul a KISZ korábbi bázisából alakul ki, ez egy adott átmeneti időszakban bizonyos fokig az aktívagárdájára is igaz. A meglévő veszélyek elhárítására az új működési mód - a vezetők kiválasztásának, a nyilvánosságnak, a bizalmi szavazás intézményének, a delegálási elvnek, az alulról építkező testületek, intézmények létrejöttének, a rotáció elvének működése - ad garanciákat. Volt, aki arra hívta fel a figyelmet: egyes ifjúsági rétegekben, például a dolgozó fiatalok körében nem olyan erős a megújulási vágy, mint más területeken. Tapasztalataik szerint ugyanis az eddigi működési rendszer is lehetőséget adott a jó munkára. Személyiségükben és tevékenységük nyomán hiteles vezetőik vannak. Sok helyütt pedig, elsősorban a különböző területi szinteken új vezetői gárda működik. (MTI)
1989. április 5., szerda 18:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|