|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (48. rész)
|
Bódi János (Baranya m., 11. vk.) a szociális és egészségügyi ---------- miniszterhez intézte kérdését: milyen intézkedéseket tesznek a mentőszolgálat technikai fejlesztésére, különös tekintettel az elavult Nysa-mentőkocsik kicserélésére. Csehák Judit válasza: a mentőszolgálat a Mercedes rohamkocsik mellett 1000 Nysa-járművet is használ, és ezek a kocsik valóban nem felelnek meg a korszerű betegszállítás követelményének. Igaz, még az idén is vásárolunk 100 millió forintért kétszázat a Nysákból, de mivel ismeretes, hogy a gyártó rövidesen felhagy előállításukkal, versenytárgyalást írtunk ki a további mentőautó-beszerzésekre. A mentőszolgálat gépkocsijai évente összesen 50 millió kilométert futnak, igen leterheltek, és minden évben legalább kétszázat kell korszerűbbre cserélni. A betegszállítás gyorsítása érdekében - persze ahol lehetőség van arra - tervbe vették azt is, hogy a társadalombiztosítással közösen kifizetik a magángépkocsikkal, illetve taxikkal való fuvarozást. Így a betegeket megkímélnék a nagy várakozási időtől s ezzel a kiszolgáltatottságtól is. A mentőszolgálat az idén fejleszti a légi betegszállítást is, rövidesen új repülőt és helikoptereket állítanak unkába. Biacs Péter (Budapest, 30. vk.) megkérdezte: hogyan tervezi ----------- a kormány a férj, a házastárs utáni özvegyi és a saját jogon szerzett kettős nyugdíjjal kapcsolatos gondok rendezését, s tudja-e legalább a 70 éven felülieknél a házastársi kiegészítő nyugdíjpótlékot emelni. Csehák Judit válaszában annak a véleményének adott hangot, ------------ hogy az özvegyinyugdíj-rendszer alapvetően igazságtalan, mert a megözvegyűlt férfiak nem kaphatnak özvegyi nyugdíjat. Elmondotta, hogy annak a nyugdíjrendszernek a megváltoztatására több javaslatot is kidolgoztak, s az őszi tárgyalási sorozatban mód lesz ezek megvitatására. Ugyanakkor meg kell vizsgálni azt is: az év végéig nem nyílik-e lehetőség arra, hogy az özvegy megkaphassa a kettős nyugdíjnak legalább a 60 százalékát. A házastársi pótlékkal kapcsolatban kifejtette: az tulajdonképpen nem társadalombiztosítási ellátás, hanem szociális támogatás, és azokat az alacsony nyugdíjúakat illeti meg, akiknek a járandósága nem éri el a 4240 forintot. A házastársi pótlékot idén a társadalombiztosítási járulékból fizetik. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 21:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|