|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (30. rész)
|
Várhegyiné Viski Ildikó (Győr-Sopron m., 2. vk.), ----------------------- a Graboplast Pamutszövő és Műbőrgyár minőségellenőre a győri helyi autóbuszközlekedési díjak egységesítése tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez, valamint az Országos Árhivatal elnökéhez. Mint kifejtette, Ménfőcsanak, Gyirmót és Győrszentiván lakói joggal kifogásolják, hogy bár településüket 1971-ben Győrhöz csatolták, a számukra kiszabott autóbusz viteldíjak magasabbak a helyi közlekedési tarifánál. Derzsi András az Országos Árhivatal elnökének ------------- egyetértését is tolmácsolva elismerte, hogy a közigazgatási változásokat a közlekedési díjak módosítása késve követi. A probléma az említetteken kívül az ország sok más csatolt településének lakóit is foglalkoztatja. Az ellentmondást a kormány állásfoglalása alapján az Országos Árhivatallal és a Pénzügyminisztériummal együtt ez év szeptember 30-ig felülvizsgálják, s a városok agglomerációjára vonatkozóan kidolgozzák az igazságosabb elővárosi, város környéki díjrendszer alkalmazásának feltételeit. A döntéselőkészítő munkába bevonják a képviselőket is. A választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés egyaránt elfogadta. (folyt. köv.)
1989. március 23., csütörtök 17:53
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|